Afzender: info@maxcredible.com

Contactpersoon: Erwin Witte

INCASSO PER SMS

Datum: 03-08-01

MAXCREDIBLE, DE DIGITALE TERRIER

Amsterdam, 1 augustus 2001- In elk bedrijf komt het voor: betalingstermijnen die met meer dan 100% worden overschreden en liquiditeitsproblemen ontstaan door torenhoge vorderingen op debiteuren. Aangezien niemand het leuk vind om zijn eigen klanten op een openstaande rekening aan te spreken, gebeurt dit vaak niet of veel te laat. Gekwalificeerde debiteurenbeheerders zijn bovendien moeilijk te vinden en bijna niet te betalen. Het Amsterdamse bedrijf MaxCredible vult dit gat in de markt op met een volledig geautomatiseerd incassotraject. Door middel van het inzetten van Internet, SMS en e-mail verzorgt MaxCredible op een goedkope manier het incassotraject voor haar klanten. Van eerste factuur tot en met laatste aanmaning.

ONLINE CREDITMANAGEMENT:

Het systeem van MaxCredible is, na een uitgebreide voorbereidingsfase, sinds half juli volledig operationeel. Kernactiviteiten van MaxCredible bestaan uit het digitaal presenteren van facturen (eBilling) en aanmaningen (e-Incasso) op het Internet. Debiteuren worden door middel van een SMS (Short Message Service), e-mail, fax of brief aangespoord de digitale versie van nog openstaande facturen in te zien en direct te betalen. Bovendien kan de debiteur een digitale factuur van commentaar voorzien waardoor klachten nooit een reden kunnen worden van wanbetaling. Bedrijven die gebruik maken van de diensten van MaxCredible kunnen elk moment van de dag online de status en historie inzien van alle openstaande vorderingen. "Ondersteund door een strak debiteurenbeleid is het mogelijk op rekening te verkopen, wat omzetbevorderend werkt. Door de debiteur ultiem betalingsgemak te bieden en via alle beschikbare media te bestoken worden facturen bovendien sneller betaald, wat binnen het huidige economische klimaat steeds belangrijker wordt", aldus Erwin Witte, commercieel directeur van MaxCredible. Tot de doelgroep van MaxCredible behoren bedrijven die veel facturen (willen gaan) versturen. Ook internetbedrijven behoren tot deze doelgroep door de mogelijkheid van een koppeling met de bestelmodule van de website. De creditcard staat met 35% nog steeds als meest gebruikte betaalmethode op het Internet genoteerd (bron: ProActive) maar wordt in belang snel ingehaald door de acceptgiro. De lage penetratiegraad van de creditcard in Nederland (slechts 25%) gecombineerd met de hoge kosten (oplopend tot 5%van de omzet) ziet Maarten Elshove, financieel directeur van MaxCredible, als belangrijkste redenen voor de dalende populariteit van deze betaalmethode.

DEATHROW
Wie durft in dit klimaat nog te beginnen met een Internetbedrijf? De tweede verdieping van het oude Renault hoofdkantoor aan de Wibautstraat, sinds eind 2000 bewoond door voornamelijk internetbedrijven, wordt al 'deathrow' genoemd. Van de 7 bedrijven op rij in het kantoorcomplex is MaxCredible samen met nog één ander bedrijf de enige overlevende van de Internet shake-out. MaxCredible heeft de shake-out echter overleefd door gebruik te maken van de mogelijkheden van Internet en niet te bestaan dóór Internet. "We beoefenen het op één na oudste beroep van de wereld, gebruik makend van de nieuwste technologieën...", aldus Elshove.

OVER MAXCREDIBLE:
MaxCredible is een jonge incasso-onderneming, opgericht in november 2000 door Maarten Elshove en Erwin Witte. Beiden zijn door de wol geverfde commerciële experts op financieel gebied. Maarten Elshove werkte laatstelijk bij KPMG als consultant, Erwin Witte was commercieel directeur van de Duitse vestiging van Boomerang Freecards.

Om een compleet dienstenpakket te kunnen bieden zijn partnerships aangegaan met vooraanstaande partijen binnen het creditmanagement als NCM, IFN Finance en Van Es deurwaarders. De Raad van Adviseurs bestaat uit kopstukken vanuit alle disciplines waar MaxCredible mee te maken krijgt.

SAMENVATTING
MaxCredible heeft de communicatie met debiteuren en met de verkopende partij verregaand geautomatiseerd: Debiteuren worden per e-mail, SMS, fax of een brief benaderd en gewezen op hun betalingsplicht. De debiteur kan de factuur online inzien, betalen en voorzien van een reactie die meteen door de ondernemer kan worden ingezien en verwerkt. De klant van MaxCredible kan de historie en status van al zijn openstaande vorderingen via de website volgen. De voordelen van digitale factuur presentatie en -betaling zijn veel groter dan alleen het uitsparen van een postzegel; de kosten van deze methode zijn veel lager en digitale facturen worden sneller betaald dan de papieren variant.

MaxCredible BV

Wibautstraat 224

1097 DN

Amsterdam

Telefoon: 020-5618062



Deel: ' MaxCredible als digitale terrier '




Lees ook