Maxtor brengt eerste 36,6 Gb Harddrive op de markt

De DiamondMax 36 levert topprestaties voor de meest gangbare desktop-computers

Milpitas, Californië (Verenigde Staten), 16 augustus 1999 - Maxtor Corporation kondigt de verkrijgbaarheid aan van de DiamondMax 36. Deze drive, met een opslagcapaciteit van 9,1GB per schijf en maximaal 36,5GB in een configuratie met 4 schijven (disks), heeft de hoogste capaciteit per schijf, die op de markt verkrijgbaar is.

"Dit nieuwe product zorgt ervoor dat Maxtor aan de top van de desktopmarkt blijt", aldus Mike Cannon, Maxtor's algemeen directeur. "De DiamondMax 36 biedt op dit moment de grootste oppervlaktedichtheid van alle magnetische dragers en bewijst daarmee opnieuw Maxtor's technologische leiderspositie."

"De markten voor PC en desktop harddrives hebben zich snel gesegmenteerd in performance, mainstream en value segmenten", aldus Danielle Levitas, research manager bij IDC. Maxtor's nieuwe drive is gericht op de mainstream markt. De DiamondMax 36 zorgt voor de grootste capaciteit per schijf en biedt de performance waaraan mainstream PC gebruikers behoefte hebben."

De DiamondMax 36: zet de DiamondMax-traditie voort De eigenschappen van de nieuw DiamondMax 36-serie zijn: maximale opslagcapaciteit per drive 36,5GB, gemiddelde zoektijd beneden de 9,0ms, een 2MB buffer (met high-speed 100MHz SDRAM) en UltraDMA 66 voor een maximale data-overdrachtssnelheid van 66MB/s. De DiamondMax 36 is bovendien uitgerust met de door Maxtor ontwikkelde DualWave-controller met een speciale RISC-processor, die 90% van de hard disk-besturingstaken van de PC overneemt. Dit komt de prestaties van de PC ten goede, vooral bij het verwerken van grote bestanden, zoals bij video en audio. Ook in de DiamondMax 36 zijn verbeteringen aangebracht in de ShockBlock- en MaxSafe-voorzieningen, die de betrouwbaarheid van het product verhogen en de bescherming tegen externe schadelijke invloeden vergroten.

De DiamondMax-drives kunnen met succes ingezet worden voor tal van consumenten-toepassingen, waaronder audio- en video, multimedia en Internet. De beide genoemde nieuwe series maken gebruik van de derde generatie 'giant magneto-resistive (GMR) koppen, pico-sliders en geïntegreerde ophanging.

Leverbaarheid en prijzen
Massaproductie van de DiamondMax 36 start in september 1999. Proefmodellen en specificaties worden momenteel beschikbaar gesteld aan alle grote PC-leveranciers in de wereld. De geschatte eindgebruikers-verkoopprijs voor de 36,5GB DiamondMax bedraagt ¦ 849.

Over Maxtor
Maxtor is een toonaangevend producent van hard disk-drives voor desktop-computers. Het bedrijf is de snelst groeiende producent van hard disk-drives voor de desktop-markt. Gedurende de afgelopen anderhalf jaar wist Maxtor haar marktaandeel meer dan te verdubbelen. Maxtor heeft haar leidende positie bereikt door constant innovatieve producten op de markt te brengen en waarbij de nadruk bovendien op kwaliteit en klantenservice lag. Meer informatie over Maxtor en haar producten is te vinden op http://www.maxtor.com.

De redactie kan voor meer informatie en testproducten contact opnemen met:

PBA Benelux, Anne Breimer, tel. (++31) (0) 70 351 2464, e-mail: anne@berg-kleijn.nl Maxtor, Alexia Le Duff, tel. 00 33 1 64 53 24 00, e-mail: alexia_leduff@maxtor.com

Deel: ' Maxtor brengt eerste 36,6 Gb Harddrive op de markt '