Maxtor kondigt de DiamondMax VL 17 serie aan

De DiamondMax VL 17 Value Line: de eerste van een reeks hard disk drives voor de kostenbewuste gebruiker

Milpitas, Californië (Verenigde Staten), 16 augustus 1999 - Maxtor Corporation kondigt de verkrijgbaarheid aan van een nieuwe serie hard drives, speciaal ontworpen voor PC's beneden de ƒ 1500,-: de DiamondMax VL 17.

De nieuwe DiamondMax Value Line (VL) is ontworpen als een reeks zeer gunstig geprijsde drives met 1 of 2 schijven voor de 'onderkant' van de PC-markt. De lijn bouwt voort op de beproefde kwaliteit en betrouwbaarheid van de befaamde DiamondMax-producten. De kostenreductie voor de Value Line kon bereikt worden door verdergaande integratie. De VL-modellen hebben 21% minder elektronische componenten dan hard disk drives van de voorgaande generatie. "De markten voor PC en desktop harddrives hebben zich snel gesegmenteerd in performance, mainstream en value segmenten", aldus Danielle Levitas, research manager bij IDC. "Ondanks dat harddrives voor PC's duurder dan ¦ 1500 dit jaar het meeste verkocht zullen worden en voor de meeste winst zullen zorgen, vertegenwoordigt het segment PC's dat goedkoper is dan ¦ 1500 het snelst groeiende segment, vooral in de consumentenmarkt." Maxtor's nieuwe drive is gericht op de mainstream en value markt. De DiamondMax VL17 is qua kosten geoptimaliseerd voor de meer prijsgevoelige consument die een PC wil kopen voor minder dan ¦ 1500 en biedt de performance en capaciteit waarom deze gebruikers vragen."

De DiamondMax VL: de nieuwe standaard voor prijs en kwaliteit De nieuwe DiamondMax VL-reeks biedt modellen met data-opslagcapaciteiten van 4,3 tot 17,4GB. De gemiddelde zoektijd van 9,5ms, het UltraDMA 66 interface en de 512kB cache-buffer staan garant voor hoge prestaties. Evenals de andere DiamondMax-producten heeft Maxtor ook in de Value Line-modellen voorzieningen aangebracht die de betrouwbaarheid van de drives vergroten, zoals ShockBlock en MaxSafe. De ShockBlock-technologie heeft bewezen dat de drives bestand zijn tegen kortstondige schokken tot 1000G, zonder dat de prestaties daarvan te lijden hebben. "De DiamondMax VL serie biedt eigenschappen als hoge capaciteit, performance en betrouwbaarheid die we kunnen verwachten van Maxtor, met als bijkomend voordeel de optimalisatie van kosten en techniek", aldus Greg Edgmon, Packard Bell's commodity manager. " De combinatie van eigenschappen en performance sluit aan bij onze filosofie om hoge kwaliteit te bieden voor een redelijke prijs."

De DiamondMax VL serie maakt gebruik van Maxtor's derde generatie van GMR-koppen (giant-magneto-resistive heads), pico sliders en integrated suspension.

Leverbaarheid en prijzen
Massaproductie van de DiamondMax VL start in september 1999. Proefmodellen en specificaties worden momenteel beschikbaar gesteld aan alle grote PC-leveranciers in de wereld. De geschatte eindgebruikers-verkoopprijs voor de 17,4GB DiamondMax VL is ¦ 499.

Over Maxtor
Maxtor is een toonaangevend producent van hard disk-drives voor desktop-computers. Het bedrijf is de snelst groeiende producent van hard disk-drives voor de desktop-markt. Gedurende de afgelopen anderhalf jaar wist Maxtor haar marktaandeel meer dan te verdubbelen. Maxtor heeft haar leidende positie bereikt door constant innovatieve producten op de markt te brengen en waarbij de nadruk bovendien op kwaliteit en klantenservice lag. Meer informatie over Maxtor en haar producten is te vinden op http://www.maxtor.com.

De redactie kan voor meer informatie en testproducten contact opnemen met:

PBA Benelux, Anne Breimer, tel. (++31) (0) 70 351 2464, e-mail: anne@berg-kleijn.nl Maxtor, Alexia Le Duff, tel. 00 33 1 64 53 24 00, e-mail: alexia_leduff@maxtor.com

Deel: ' Maxtor kondigt de DiamondMax VL 17 serie aan '