Maxtor kondigt nieuwe 27,2 GB DiamondMax 6800 Desktop-drive aan

MILPITAS, Californie., 17 mei 1999 -Maxtor Corporation heeft vandaag haar bekroonde reeks DiamondMax-producten uitgebreid met de nieuwe DiamondMax 6800 harddisk-drive. Met een capaciteit van 6,8 GB per schijf biedt de

nieuwe drive tot 27,2 gigabyte aan snel toegankelijke opslagruimte. Met deze capaciteit komt Maxtor tegemoet aan de eisen die moderne video-, audio- en Internet-toepassingen stellen.

Met de DiamondMax 6800 bouwt Maxtor voort op haar traditie als marktleider op het gebied van harddisks. Voor verbeterde prestaties is de nieuwe drive uitgerust met een nieuwe dual-microprocessor-controller. Deze Maxtor DualWave-processor gebruikt de kracht van twee zeer snelle processoren. Dankzij een reductie van 90 procent van de overhead van de drive-commandos' wordt de drive- en systeemperformance verbeterd

Voor de nieuwe drive is ook gebruik gemaakt van nieuwe verbeteringen aan ShockBlock, Maxtor's revolutionaire drive-mechanisme. Deze technologie werd ontwikkeld om de drive te beschermen tegen onjuist gebruik. Het nieuwe ShockBlock-ontwerp heeft bewezen dat het zonder problemen kort durende schokken van 1000 G kan opvangen.

"De DiamondMax 6800 zet nieuwe standaarden op het gebied van performance, capaciteit en betrouwbaarheid in de markt voor gebruikers die actief zijn met Internet", aldus Bill Roach, senior vice-president voor Verkoop en

Marketing bij Maxtor. "Door het toenemende gebruik van toepassingen die veel opslagcapaciteit vragen, zoals digitale fotografie, video, music en Internet, hebben computergebruikers meer opslagruimte dan ooit nodig. Door 27,2 GB aan opslagcapaciteit te bieden en met nieuwe faciliteiten als de verbeterde ShockBlock en de Maxtor DualWave-processor, biedt de DiamondMax 6800 de capaciteit en de verwerkingskracht om optimaal van dergelijke opslag-intensieve toepassingen gebruik te kunnen maken." "Met de DiamondMax 6800 komen we niet alleen tegemoet aan de toegenomen eisen ten aanzien van performance en capaciteit, maar we verwachten bovendien dat deze drive sneller dan ooit in volledige productie kan worden genomen", aldus Mike Cannon, president en chief executive officer van Maxtor. "Deze drive is onze tweede generatie die gebruik maakt van GMR (giant magneto resistive)-koppen, pico sliders en geintegreerde ophanging. Dankzij deze expertise zijn we vol vertrouwen dat we onze OEM- en distributieklanten de komende maanden maximaal van nieuwe drives kunnen voorzien. De massaproductie van de DiamondMax 6800 start in juni. We verwachten dan ook dat deze belangrijk zal bijdragen aan onze omzet in het derde kwartaal."

Toonaangevende verwerkingskracht

De DiamondMax 6800 biedt een gemiddelde zoektijd van 9 ms, een buffer van 2 MB en de UltraDMA 66 interface. De buffer van 2 MB is viermaal groter dan de buffer in Maxtor's vorige generatie 5400 RPM-producten en maakt gebruik van 100 MHz SDRAM-geheugen voor continue UDMA-66 transfers. Daardoor biedt de DiamondMax 6800 computergebruikers bliksemsnelle toegang tot grote bestanden, of het nu op digitale video of audio gaat, om software-ontwikkeling, persoonlijke entertainment, set-top boxes of als onderdeel van creatieve toepassingen.

"Maxtor's nieuwe DiamondMax 6800 biedt de capaciteit en snelheid die we voor opslag-intensieve desktop-toepassingen van marktleiders mogen verwachten", aldus John Donovan, vice-president van Trend Focus. "De eisen ten aanzien van drive- en systeem-performance nemen nog steeds toe doordat toepassingen steeds meer gebruik maken van video en audio. Ook 3D-games en persoonlijke bestanden worden steeds groter. Maxtor's unieke DualWave-processor in the DiamondMax 6800 bewijst dat Maxtor leidinggevend blijft in snel toegankelijke opslagruimten."

Grootst mogelijke betrouwbaarheid

Behalve van de verbeterde ShockBlock, maakt de DiamondMax 6800 ook gebruik van MaxSafe, het meest uitgebreide pakket voor gegevensprotectie. MaxSafe is continu in de achtergrond actief om automatisch problemen met de drive te signaleren en te repareren. Maxtor's UltraDMA 66 draagt ook bij aan de gegevensintegriteit door cyclische redundantiecontroles uit te voeren, waarmee fouten die ontstaan tijdens het transport tussen systeem en hard drive worden gesignaleerd.

Prijzen en beschikbaarheid

De DiamondMax 6800 wordt begin juni in productie genomen. De specificaties zijn inmiddels wereldwijd aan de belangrijke PC-producenten gestuurd. De geschatte winkelprijs voor de DiamondMax 6800 27,2 GB zal 399 dollar bedragen.

Voorbehoud

Dit persbericht kan uitspraken bevatten ten aanzien van toekomstige technologie, de toepassing daarvan in toekomstige producten en de bedrijfsvoering van Maxtor. Dergelijke uitspraken zijn gebaseerd op onze huidige verwachtingen en zijn dus onder voorbehoud.

Over Maxtor

Maxtor is een toonaangevend producent van hard disk-drives voor desktop-computers. Het bedrijf is de snelst groeiende producent van hard disk-drives voor de desktop-markt. Gedurende de afgelopen anderhalf jaar wist Maxtor haar marktaandeel meer dan te verdubbelen. Maxtor heeft haar leidende positie bereikt door constant innovatieve producten op de markt te brengen en waarbij de nadruk bovendien op kwaliteit en klantenservice lag.

Tot de actuele producten van Maxtor behoren de 5400 RPM DiamondMax 4320 en de 7200 RPM DiamondMax Plus 5120 drives. Meer informatie over Maxtor en haar producten is te vinden op http://www.maxtor.com.

De redactie kan voor meer informatie en testproducten contact opnemen met:

PBA Benelux, Anne Breimer, tel. (++31) (0) 70 351 2464, e-mail: anne@berg-kleijn.nl

Maxtor, Alexia Le Duff, tel. 00 33 1 64 53 24 00, e-mail: alexia_leduff@maxtor.com

Ps: er is een foto beschikbaar!

Deel: ' Maxtor kondigt nieuwe 27,2 GB DiamondMax 6800 aan '