AutoRai

Mazda participeert in gezamenlijk brandstofcel project 11-4-00.

Mazda zal samen met DaimlerChrysler Japan Holding en Nippon Mitsubishi Oil participeren in een gezamenlijk project waarbij autos, voorzien van een brandstofcel, begin volgend jaar in Yokohama uitgebreid worden getest.

Zowel Mazda als DaimlerChrysler zetten tijdens deze gezamenlijke tests autos in. Nippon Mitsubishi Oil zal zorgdragen voor de brandstof. Gedurende de test-periode, die de eerste gezamenlijke aktiviteit op dit gebied in Japan is, zullen de rij-eigenschappen, het brandstofverbruik en de emissies alsmede de meest geschikte brandstof en de benodigde infrastructuur onder de loep worden genomen. Tijdens de tests zal er sprake zijn van een brandstofcel op basis van methanol. Het project wordt gesubsidieerd door the Agency of Natural Resources and Energy van het Japanse Ministry of International Trade and Industry (M.I.T.I.).

Mazda ziet de brandstofcel als meest belovende alternatieve brandstof. In december 1997 werd een prototype van een brandstofcel ontwikkeld. In april 1998 werd Mazda lid van de alliantie voor het ontwikkelen van de brandstofcel-technologie die was opgericht door Ford Motor Company, DaimlerChrysler en Ballard Power Systems. Dit resulteerde in het tentoonstellen van een Mazda prototype tijdens de Tokyo Motor Show van 1999.

Deel: ' Mazda participeert in gezamenlijk brandstofcel project '