'MC' WORDT 'XP' BIJ HIGH-END OPSLAGSYSTEMEN VAN HP

HP breidt ondersteuning besturingssystemen uit voor HP SureStore E Disk Array XP256

Amstelveen, 2 augustus 1999 - Hewlett-Packard heeft de beginletters van de typeaanduiding van zijn opslagproducten, die beginnen met 'MC' verandert in 'XP'. De reden van de omnummering is dat het typeaanduiding 'MC' conflicteert met het handelsmerk van EMC. Het nieuwe typeaanduiding 'XP' - dat staat voor 'extended platforms' - zal worden gebruikt voor de gehele HP SureStore E high-end array enterprise storage productlijn.

Het nieuwe typeaanduiding is meteen toegepast bij de nieuwe high-end disk array: HP SureStore E Disk Array XP256.Om de multifunctionaliteit van de XP256 uit te breiden, heeft HP de XP256-serie geschikt gemaakt voor Linux, Netware, Sequent Dynix en SGI IRIX besturingssystemen. De XP256 ondersteunde al AIX, HP-UX, MPE, NT, Solaris, S/390, Tru64 Unix en andere platforms. Door deze uitbreiding hebben ondernemingen een grotere keuze en flexibiliteit doordat ze onafhankelijk van de verschillende serverplatforms hun opslag kunnen beheren.

Multiplatform Array Products
De HP SureStore E Disk Array XP256 is een onderdeel van HP Equation intelligent storage architecture, dat is gebaseerd op Storage Area Networking. Het is het meest betrouwbare, kosteneffectieve, multiplatform high-end disk array op de markt. De XP256 voorkomt geplande downtime die voor sommige high-end arrays in de markt nodig is. Daarnaast is de XP256 eenvoudig op te waarderen van 60GB naar 9TB. Het ondersteunt ook nieuwe, goedkopere disk-drive technologie zonder dat er een compleet nieuw frame nodig is. Hierdoor wordt aanzienlijk bespaard in de lange termijnkosten.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.

Deel: ' 'MC' wordt 'XP' bij high-end opslagsystemen van HP '