SMINK VAN DER PLOEG EN JONGSMA

McGregor Fashion Group koopt kinderkledingmerk

McGREGOR FASHION GROUP NEEMT LAPAGAYO KINDERKLEDING OVER

DRIEBERGEN - McGregor Fashion Group N.V. heeft met de aandeelhouders van New Tested B.V. te Houten overeenstemming bereikt over de overname van alle aandelen van deze onderneming. In New Tested is het merk Lapagayo (kinderkleding en jonge damesmode) ondergebracht. De onderneming heeft een jaaromzet van ruim NLG 20 mln. De overname wordt in contanten voldaan en zal onmiddellijk bijdragen aan het resultaat van McGregor Fashion Group.

De kinderkledingcollecties van Lapagayo worden via ca. 400 onafhankelijke kinderkleding-zaken in het hogere marktsegment verkocht in de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Bij New Tested werken 38 mensen. Binnen de McGregor Fashion Group zal het merk Lapagayo met behoud van de eigen identiteit, maar onder nieuw management worden voortgezet.

De overname wordt per 1 juli 1999 geëffectueerd. New Tested zal het lopende boekjaar nog een omzetbijdrage leveren van tenminste NLG 10 miljoen. De jaaromzet van McGregor Fashion Group stijgt mede daardoor dit lopende boekjaar tot circa NLG 100 miljoen. De overname zal reeds dit boekjaar een kleine bijdrage leveren aan de winst per aandeel. Op iets langere termijn verwacht McGregor Fashion Group aanzienlijke schaalvoordelen te behalen en ziet zij uitstekende groeiperspectieven voor Lapagayo in de Europese markt.

Driebergen-Rijsenburg, 7 juli 1999

Voor verdere informatie: