MCI WorldCom biedt de laagste tarieven voor internationaal zakelijk bellen

Amsterdam, 11 mei 1999 - De internationale beltarieven van MCI WorldCom zijn aanzienlijk lager dan de tarieven die andere leveranciers in Nederland hanteren. Dit blijkt uit een vergelijkend tarievenonderzoek van MCI WorldCom.

De standaardtarieven van MCI WorldCom zijn per minuut gemiddeld 20 tot 25 procent lager dan die van een andere grote aanbieder in Nederland. Bij telefoneren met sommige Europese steden, zoals Stockholm, Madrid en Barcelona, kan het verschil zelfs oplopen tot bijna een dubbeltje. Deze tarieven gelden overal in Nederland. Bovendien biedt MCI WorldCom extra kortingen aan grootverbruikers. MCI WorldCom berekent daarnaast lagere tarieven voor 21 belangrijke steden, zoals Brussel, Frankfurt, Londen, Dublin, Parijs, Milaan, Wenen, Montreal en Toronto.

Geert de Groot, Managing Director van MCI WorldCom Nederland, verklaart het verschil: "Doordat MCI WorldCom vestigingen heeft in 67 landen over de hele wereld en beschikt over een eigen netwerk, kunnen we overal uniforme technologie in eigen beheer toepassen. Wij zijn dus niet afhankelijk van allianties met telecombedrijven in het buitenland voor het leveren van internationale verbindingen, waardoor wij communicatiediensten van hoge kwaliteit tegen een lage kostprijs kunnen aanbieden, zowel voor spraak, data als internet."

Over MCI WorldCom
MCI WorldCom is een toonaangevend, wereldwijd opererend telecombedrijf. Het bedrijf is beursgenoteerd en behaalde in het boekjaar 1998 een omzet van $ 30 miljard. Het bedrijf telt ruim 75.000 medewerkers die in meer dan 65 landen actief zijn. Kenmerkend voor het bedrijf is het eigen wereldomspannende glasvezelnetwerk. Op basis van dit netwerk en de daarover te leveren services beoogt MCI WorldCom om binnen nu en maximaal vijf jaar de nummer één telecompartner te worden voor het bedrijfsleven en overheidsinstellingen.

In Nederland is MCI WorldCom in 1995 in Amsterdam gestart met 20 medewerkers. Nu telt de Nederlandse operatie 450 medewerkers en is het bedrijf behalve in Amsterdam gevestigd in Rotterdam en Utrecht. Eind 1999 zal daar nog een vestiging in Den Haag bijkomen. Op dit moment beschikt het bedrijf over eigen glasvezelnetwerken in Amsterdam en Rotterdam die rechtreeks gekoppeld zijn met het Pan-Europese netwerk. Om alle huidige en nieuwe klanten optimaal te kunnen bedienen zullen er in Nederland eind dit jaar 1.000 medewerkers voor MCI WorldCom actief zijn. Hiermee mag het bedrijf zich rekenen tot een van de grotere spelers op gebied van werkgelegenheid en investeringen in de infrastructuur in Nederland.

Deel: ' MCI WorldCom Lage tarieven internationaal zakelijk bellen '