MCI WorldCom realiseert belangrijke uitbreiding pan-Europees netwerk

Vestiging in Kopenhagen en metropolitan area network in Düsseldorf

Amsterdam, 9 februari 1999 - MCI WorldCom heeft het metropolitan area network in Düsseldorf voltooid en een vestiging in Kopenhagen geopend. Vanuit de vestiging in Kopenhagen biedt MCI WorldCom klanten in die regio geavanceerde telecommunicatiediensten aan. Klanten in Düsseldorf krijgen toegang tot een zeer betrouwbaar netwerk met hoge capaciteit en geavanceerde telecommunicatiediensten zowel in de stad als wereldwijd. MCI WorldCom biedt een end-to-end netwerk dat geheel in eigen handen is en dat door het bedrijf zelf volledig wordt beheerd.

In en rond Düsseldorf, dat zich in het centrum van het Roergebied bevindt, zijn meer dan 100.000 bedrijven gevestigd. Het netwerk in Düsseldorf heeft een lengte van 60 kilometer en is via het glasvezelnet van MCI WorldCom via Frankfurt am Main gekoppeld aan zeven andere Europese steden en verder aan het wereldwijde netwerk van MCI WorldCom. Het bedrijf biedt diverse switched voice en frame relay diensten aan in diverse andere Duitse steden, waaronder Hamburg, München en Berlijn. MCI WorldCom heeft aangekondigd haar marktpositie in Duitsland te versterken door de bouw van een eigen glasvezelnetwerk in 1999.

In Kopenhagen biedt MCI WorldCom in eerste instantie snelle, internationale verbindingen, Internet-toegang, alsmede frame relay- en ATM-diensten. Later dit jaar zal het bedrijf een complete reeks telecommunicatie-diensten aanbieden, waaronder geschakelde telefonie. Denemarken, en met name Kopenhagen, vormt een belangrijk knooppunt tussen het Europese vasteland en Scandinavië. Klanten uit deze gehele regio kunnen profiteren van het nieuwe netwerk in Kopenhagen.

MCI WorldCom beschikt in Europa over vestigingen in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Groot-Brittannië en Denemarken. Het Europese glasvezelnet van MCI WorldCom verbindt de steden Brussel, Parijs, Frankfurt, Londen, Amsterdam, Rotterdam, Stockholm, Zürich en Düsseldorf.

Over MCI WorldCom
MCI WorldCom is een wereldwijd opererende telecommunicatieonderneming. Met vertegenwoordigingen in vijfenzestig landen, is MCI WorldCom een vooraanstaand leverancier van een uitgebreide reeks, volledig geïntegreerde lokale, interlokale en internationale telecommunicatie- en Internet-diensten. Onderdeel van MCI WorldCom is onder andere UUNET Technologies, Inc. Dit is een internationaal opererende Internet service provider met meer dan 1.000 'Points-of-Presence' (POP's) in de Verenigde Staten, Canada, Europa en de regio Azië-Pacific. MCI WorldCom staat genoteerd aan NASDAQ. De hoofdvestiging van MCI WorldCom Nederland bevindt zich in Amsterdam. Daarnaast heeft MCI WorldCom vestigingen in Rotterdam en Utrecht.

Deel: ' MCI WorldCom realiseert uitbreiding pan-Europees netwerk '