Ingezonden persbericht

- AFDELING ATLETIEK -

Vught, 12 februari 2003

Medaillekansen voor Prins Hendrik op Indoorkampioenschappen

Met 14 Leden start Prins Hendrik Vught 15 februari tijdens de AA-Drink Nederlandse Indoorkampioenschappen in Gent (B). In de BLOSO Topsporthal zullen 4 sprinters, 2 hordenlopers, 5 polsstokspringers, en 2 middellange afstandslopers, en 1 hinkstapspringster acte de presence geven:

Christel Bertens werd 3 weken geleden Nederlandse Studentenkampioene op de 60 meter, en is enkele maanden geselecteerd voor de 4 x 100 meter estafetteploeg. De Tilburgse behaalde vorig jaar -als juniore- al de finale, en kan deze zaterdag hoge ogen gooien. Trainingsgenoten Ralf Kieboom (Tilburg) en Marco Vervoort (Eindhoven) starten op de 60 meter bij de mannen. Juniore Dorien Bek uit Tilburg loopt de 400 meter. Zij werd op de Nederlandse indoorkampioenschappen voor junioren 4e op deze afstand.

Op het onderdeel polsstokhoogspringen heeft Prins Hendrik 4 vrouwen en 1 man op de deelnemerslijst staan. Monique de Wilt uit Leverkusen sprong 2 weken geleden 4,30 meter bij indoorwedstrijden in Stuttgart, en is favoriete, maar zal het moeten opnemen tegen de Nederlands outdoorkampioene, Sandra van de Geer. Lieke Ondersteijn, Astrid Kortbeek en Lonneke van Gerven debuteren op het NK Indoor. Bij de mannen zal Robbert-Jan Jansen (Vught), afgelopen zomer deelnemer op de Wereldkampioenschappen bij de junioren, het opnemen tegen de nieuwe Nederlandse recordhouder, Rens Blom.

De Vughtse atlete Iris Waanders treedt in Gent aan bij het hinkstapspringen. De deelneemsters op dit onderdeel ontlopen elkaar niet veel, een interessante wedstrijd worden ligt daarom in het verschiet. Op de 60 meter horden starten Pepijn van Hove uit Vlijmen, en Nicky van der Clundert uit Best. De Haarsteegse Anne van der Hurk staat ingeschreven op het langste looponderdeel voor de vrouwen die dag: de 800 meter. Uit Best komt Cor Datema, die in de Belgische hal de 1500 meter zal lopen, tegen onder meer EK-deelnemers Stefan Beumer, en Marko Koers uit.

* Marathonloper Luc Krotwaar reist donderdag 13 februari af voor een zes weken lange trainingsstage in het Keniaanse Iten. Krotwaar, die in januari twee sterke halve marathons liep, zal zich op hoogte gaan voorbereiden op de Marathon van Rotterdam - tevens het Nederlands Kampioenschap- op zondag 13 april aanstaande. Krotwaar verraste een maand geleden door de Halve van Egmond te winnen, en door in Best 62 minuten 45 seconden te laten klokken tijdens de Goed Beter Best-loop van 21,1 kilometer. De Eindhovense loper zal later vergezeld worden door zijn plaats- en clubgenote Vivian Ruijters, die in Rotterdam ook haar Nederlandse marathontitel zal gaan verdedigen.
* Prins Hendrik-atlete Monique de Wilt zal de avond voor het NK Indoor, vrijdag 14 februari, aantreden bij de Bayer Indoormeeting in Leverkusen. In de indoorhal zal de nummer 16 van de wereldranglijst deelnemen in een sterk Duits veld polsstokhoogspringsters. Verder heeft ze onlangs bevestiging gekregen van uitnodigingen voor grote indoorwedstrijden in Birmingham/UK (21 februari), en Athene/GRE (2 maart).
EINDE BERICHT

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publikatie)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de PR-Medewerker Prins Hendrik Vught: Jeroen de Wilt (tel.: 073-6420441)

Deel: ' Medaillekansen voor Prins Hendrik op Indoorkampioenschappen '