Mediatrainingen gericht op communicatie ten tijde van kredietcrisis


Maussen lanceert specifieke Workshops Mediatraining op basis van `open inschrijving'

AMSTERDAM, 20090505 -- De kredietcrisis vereist een aangescherpt communicatiebeleid voor bijna alle bedrijven en instanties. Tijdens recente mediatrainingen van Maussen Media- en Presentatietrainingen is gebleken dat directies, managers n woordvoerders behoefte hebben aan praktijkgerichte, op de huidige kredietcrisis gerichte communicatie- vaardigheden. Naast de reguliere media- en presentatietrainingen voor individuen en groepen uit een en dezelfde organisatie biedt Maussen Media- en Presentatietrainingen daarom met ingang van 11 mei a.s. workshops op basis van `open inschrijving'. Deze workshops zijn praktijkgericht en trainen, binnen de huidige economische context, in de communicatie met de media n met de eigen organisatie.

Door `open inschrijving' toegankelijker voor meer organisaties

Bedrijven zijn genoodzaakt te saneren en te besparen op uitgaven. Ook op media- en presentatietrainingen. Door het introduceren van workshops op basis van `open inschrijving' maakt Maussen het mogelijk om meerdere deelnemers uit verschillende bedrijven tegelijk een mediatraining te laten volgen. Groot voordeel hiervan is dat deelnemers uit verschillende branches kunnen leren van elkaars ervaringen en dat deelnamekosten laag worden gehouden.



Over de trainers van Maussen Media- en Presentatietrainingen

De workshops worden verzorgd door Mariette Fehmers en Bart Maussen. Eerstgenoemde werkte jarenlang bij de nationale televisie en is sinds 2007 als professioneel trainer werkzaam bij Maussen Media & Presentatietrainingen. Bart Maussen verzorgt sinds 1997 mediatrainingen en staat diverse bedrijven bij in (her)positioneringvraagstukken en als (crisis)woordvoerder. Zij worden bij de trainingen bijgestaan door een professionele cameraman.



Maritte Fehmers over de workshops

"Wij zien duidelijk een stijging in de behoefte aan mediatrainingen gericht op crisissituaties. Zeker nu blijkt dat in deze moeilijke tijden regelmatig meerdere werknemers uit n en zelfde organisatie door de media worden aangesproken. Met ongewenste publiciteit en onduidelijkheid over het gevoerde bedrijfsbeleid tot gevolg. Dit kan niet alleen rampzalig zijn voor de interne organisatie maar ook voor aandeelhouders, financiers en ander stakeholders!"



Over de Maussen Group

Maussen Media- en Presentatietrainingen is een Business Unit van de Maussen Group. Maussen Communications & Public Relations, Maussen Vertrouwenspersonen & Coaches en M*PR Fashion & Lifestyle Press Office vormen de andere 3 loten aan de stam van de Maussen Group. De Maussen Group maakt samen met Leads Public Relations B.V. onderdeel uit van de Dutch PR Group.


Deel: ' Mediatrainingen gericht op communicatie ten tijde van kredietcrisis '




Lees ook