Meer dan 120 flipperkasten op Dutch Pinball Open

DRUNEN, 20141013 -- Met meer dan 120 flipperkasten, de presentatie van de eerste in Nederland geproduceerde kast en een keur aan andere evenementen, staat Drunen in het weekend van 1 en 2 november geheel in het teken van het flipperen.

[Nederlandse Flipperkast The Big Lebowski op 17e Dutch Pinball Open in Drunen] ‘Het flipperen heeft in 2014 een geweldige comeback gemaakt,’ zegt Winfred de Ruijter, voorzitter van de Nederlandse Flipper Vereniging, met 1100 leden de grootste flippervereniging ter wereld. ‘Voor het eerst sinds 15 jaar zijn er wereldwijd weer meer kasten verkocht, er is een Nederlandse fabrikant opgestaan die zijn eerste kast heeft gepresenteerd (The Big Lebowski TM Pinball), en op locatie kan je vooral in de Randstad weer vaker spelen.’

De kroon op een mooi flipperjaar wordt in het weekend van 1 en 2 november gezet tijdens het Dutch Pinball Open, het Nederlands Kampioenschap flipperen, dat voor de zeventiende keer wordt georganiseerd. Meer dan 150 spelers uit 10 landen zullen in Cultureel Centrum De Voorste Venne in Drunen strijden om de titel Nederlands Kampioen. Ook is er een separate dames-, kinder- en teamwedstrijd.

‘Bij wedstrijdflipperen gaat het om veel meer dan alleen de bal binnen te houden,’ verklaart De Ruijter. ‘Je moet naast behendigheid ook kastenkennis hebben, en natuurlijk concentratie. Een potje van de Wereldkampioen tegen de Europees kampioen, die beiden komen, kan zomaar een uur duren.’

Behalve voor de wedstrijdspeler is er ook ruimte voor de recreatieve flipperaar: meer dan 100 kasten zijn daarvoor beschikbaar. Daarnaast zijn er seminars met sprekers uit Amerika en wordt de eerder aangehaalde The Big Lebowski TM Pinball kast, gemaakt door de firma Dutch Pinball, getoond.

U bent van harte welkom om het evenement bij te wonen. Op http://dpo.nfvpinball.nl staat alle praktische informatie (locatie, tijden, entreeprijzen, tickets voorverkoop).

Deel: ' Meer dan 120 flipperkasten op Dutch Pinball Open '