Meer dan 25.000 mensen in 10 landen nemen deel aan 16de jaarlijkse Wereldvrijwilligersdag van Prudential

Prudential geeft één dollar per vrijwilliger voor planten van bomen

NEWARK, N.J.--(BUSINESS WIRE)-- 20100928 --

Op zaterdag 2 oktober zullen meer dan 25.000 werknemers van Prudential Financial (NYSE:PRU), samen met hun families en vrienden een bijdrage aan hun gemeenschappen leveren door deel te nemen aan de 16dejaarlijkse Wereldvrijwilligersdag. Iedere vrijwilliger zal naast het doneren van zijn tijd en talent aan organisaties voor gemeenschapsdiensten in de hele wereld, door The Prudential Foundation één dollar in zijn naam laten schenken voor het planten van bomen.

“De Wereldvrijwilligersdag is belangrijker dan ooit," zei de Chairman en CEO van Prudential, John Strangfeld. "Deze uitdagende economische tijden en de effecten en consequenties van natuurlijke rampen blijven een diepe impact hebben. Veel mensen hebben echt onze hulp nodig. De Wereldvrijwilligersdag brengt ons allen samen op manieren die werkelijk het verschil uitmaken in de levens van die mensen die het meest een helpende hand verdienen.”

De Wereldvrijwilligersdag van Prudential werd in oktober 1995 geïntroduceerd om de vrijwilligersactiviteiten van werknemers te vieren. In dat jaar werkten meer dan 5.000 deelnemers van Prudential samen met hun families en vrienden aan 100 vrijwilligersprojecten in de Verenigde Staten en Japan. Vorig jaar namen meer dan 22.000 mensen deel aan 800 projecten voor wereldvrijwilligersdagen in de Verenigde Staten en in negen andere landen waar Prudential zakelijke activiteiten heeft.

Dit jaar zal de The Prudential Foundation $1 doneren aan het Global ReLeaf Project of American Forests (project voor de herbebossing van Amerikaanse bossen)voor iedere persoon die zich heeft ingeschreven om op de wereldvrijwilligersdag aan welke gemeenschapsservice dan ook deel te nemen. “Voor iedere gedoneerde dollar zal er een boom worden geplant in bossen die belangrijk voor het milieu zijn in de hele wereld,” verklaarde Gabriella Morris, vicepresident, Prudential Community Resources en voorzitter van de The Prudential Foundation. “Het planten van een boom is een machtig symbool van hoop -- en ook een gelegenheid om onze verbintenis met gezondere gemeenschappen nu en in de toekomst te laten zien.”

In de afgelopen 16 jaar hebben werknemers van Prudential, samen met hun families, vrienden en zakelijke klanten, 1.9 miljoen uur van hun privé-tijd aan de Wereldvrijwilligersdag gewijd. Gebaseerd op de huidige uurwaarde van $20,85 per vrijwilligerstijd die door de Onafhankelijke Sector is vastgesteld, hebben de activiteiten op de Wereldvrijwilligersdag van Prudential een cumulatieve waarde van meer dan $30 miljoen.

“Waaraan 16 jaar geleden met slechts 5.000 vrijwilligers een begin werd gelegd, is vele malen gegroeid en nu een centraal onderdeel van de gemeenschapsprogramma's van Prudential geworden,” aldus Morris. “De populariteit van de Wereldvrijwilligersdag illustreert de gedeelde overtuiging die onze werknemers over de hele wereld met elkaar verbindt – dat het van groot belang is om aan onze gemeenschappen terug te geven.”

De projecten van Prudential voor de Wereldvrijwilligersdag omvatten het mooi maken van plaatselijke parken, het schoonmaken van schoolterreinen, het bouwen van huizen, het voorbereiden van voedsel voor de mensen die het nodig hebben, het verzorgen van dieren en ter plekke een verblijf hiervoor verschaffen, het organiseren van een autowasbeurt voor liefdadigheidsdoeleinden, het verlenen van mentorschap aan kinderen en nog veel meer activiteiten. De Prudential Foundation en Prudential kennen voor $1.000 Challenge Grants toe aan organisaties zonder winstoogmerk voor projecten voor wereldvrijwilligersdagen die aan zekere criteria voldoen. Tot op heden hebben 2.507 projecten inkomsten gegenereerd voor een bedrag van $2.5 miljoen aan Challenge Grants voor de hieraan meewerkende partnerorganisaties.

Prudential Financial, Inc. (NYSE: PRU), een toonaangevend bedrijf in financiële dienstverlening, had circa $690 miljard vermogen in beheer per 30 juni 2010. Het bedrijf heeft activiteiten in de Verenigde Staten, Azië, Europa en Latijns-Amerika. De grote verscheidenheid aan talentvolle werknemers van Prudential verbinden zich tot het helpen van particuliere en institutionele klanten bij de groei en bescherming van hun kapitaal. Dit wordt mogelijk gemaakt door een aanbod van uiteenlopende producten en diensten, waaronder levensverzekeringen, lijfrente, pensioendiensten, beleggingsfondsen, beleggingsbeheer en vastgoeddiensten. Ruim een eeuw is in de Verenigde Staten de rots, het welbekende logo van het bedrijf, een symbool van kracht, stabiliteit, expertise en vernieuwing. Meer informatie kunt u lezen op www.news.prudential.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Prudential Financial, Inc.
Harold Banks
973-802-8974 (kantoor)
973-216-4833 (mobiel)

harold.banks@prudential.com

Ticker_symbol NYSE:PRU

Deel: ' Meer dan 25.000 deelnemers in 10 landen op 16de Wereldvrijwilligersdag '