Gemeente Nijmegen

Meer sportactiviteiten op school

Half maart gaat op 3 basisscholen in Dukenburg het project "Sport jij al?" van start. Leerlingen van die scholen kunnen dan kennismaken met een tak van sport zoals korfbal, honk-/softbal, American Football of rugby.
Het project "Sport jij al?" is een samenwerkingsproject tussen de Nijmeegse sportverenigingen, Bureau Sportontwikkeling van de Gemeente Nijmegen en de basisscholen. Leerlingen van groep 5 t/m 8 van de basisschool kunnen gedurende een periode van 8 weken gericht kennis maken met diverse takken van sport en met sportverenigingen. Deze kennismaking vindt zowel tijdens als buiten schooltijd plaats. Het belangrijkste doel van het project is dat alle leerlingen zoveel mogelijk positieve sportervaringen opdoen. Dus ongeacht hun talent moet het voor iedereen leuk en mogelijk zijn om mee te doen. Hopelijk wordt daarmee bereikt dat ze nu (meer) gaan sporten en ook op latere leeftijd blijven sporten. In het volgende schooljaar wordt het project uitgebreid en kunnen meer basisscholen en sportverenigingen mee gaan doen. De algehele coördinatie van het project ligt in handen van Mieke Vergeer van het Bureau Sportontwikkeling. Mocht u vragen hebben over het project of belangstelling om als school of als vereniging mee te doen, dan kunt u contact met haar opnemen. Zij is op dinsdag, woensdag en donderdag bereikbaar op telefoonnummer
024-3299143.

Terug naar index persberichten