Persbericht Koninklijke Ahold

Megacontract Ahold Grootverbruik en van Hecke

Zaandam/Capelle aan de Ijssel, 29 september 1999 - Grootverbruik Ahold heeft een overeenkomst ter waarde van ruim een half miljard gulden afgesloten met Van Hecke, de grootste catering-organisatie van Nederland.
De overeenkomst heeft betrekking op de leverantie door Grootverbruik Ahold van droge en verse kruidenierswaren aan de 1300 lokaties van Van Hecke, gedurende een periode van drie jaar. Daarnaast omvat het een aantal belangrijke afspraken op het gebied van distributie en logistiek, e-commerce en serviceverlening.

De samenwerking betekent een verdere vereenvoudiging van logistieke en administratieve stromen zowel voor het hoofdkantoor als voor de afzonderlijke vestigingen van Van Hecke; in plaats van tientallen facturen komt er nu één factuur binnen.
Vermindering van distributiemomenten en concentratie van goederenstromen heeft een forse milieu-ontlasting ten gevolg door minder te rijden kilometers. Aan de ontvangst van goederen behoeft minder tijd besteed te worden terwijl de controle op de hygiëne eenvoudiger wordt.

Ruim dertig jaar geleden deed Van Hecke haar eerste bestelling en men had toen niet het vermoeden dat één en ander zou leiden tot leveranties van een dergelijke omvang.

Van Hecke - met ongeveer 6300 medewerkers - sluit dit boekjaar af met een omzet van ruim 630 miljoen gulden. Naast bedrijfscatering op zo'n 1300 lokaties is de organisatie actief in de institutionele markt, partycatering en schoolcatering. Van Hecke is een dochter van het beursgenoteerde Franse Sodexho Alliance, 's werelds grootste cateringorganisatie.

Grootverbruik Ahold (GVA) is een dochter van Koninklijke Ahold. GVA levert voedingsmiddelen en ondersteunende diensten aan ondermeer instellingen in de gezondheidszorg (ziekenhuizen, verpleeghuizen, revalidatiecentra), bedrijfsrestaurants, horeca, cateraars en scholen. In 1988 bedroeg de omzet van GVA 807 miljoen gulden en zal door de recente overname van Gastronoom ruim 1.6 miljard gulden bedragen met 1800 medewerkers.

Van Hecke is wereldwijd de grootste afnemer van Ahold.

Deel: ' Megacontract Ahold Grootverbruik en van Hecke '