De Melkweg

MELKWEG PROGRAMMA wo 1 t/m vr 10 augustus

MUZIEK
van alle programma's is de voorverkoop gestart, tenzij anders is vermeld prijzen zijn exclusief lidmaatschap

SLIPKNOT NEW CD LUISTERSESSIE
wo 1 | 21.00 | 7,50 | Oude zaal

SOUNDCLASH - 100 % JAMAICAN CROSSOVER
DJ'S CONTROVERSE & SKANK AROUND
do 2 | 23.00 | 7,50 | Oude Zaal

KNOCK OUT
CHOCOLATE & SABOTAGE
DJ'S WIX / REAL / EDSON / CHAOS / L-DOPA / JIMMY RAGE / SHY ROCK MC FIT
vr 3 | 22.00 | 20,00 | Max & O.Z.

DANCE ARENA & POP ARENA
za 4 | 24.00 | 12,50 | Max & O.Z.

SOUNDCLASH - 100 % JAMAICAN CROSSOVER
DJ'S CONTROVERSE & SKANK AROUND
do 9 | 23.00 | 7,50 | Oude Zaal

CELTIC CROSSOVER
KILA / LUNASA / RONNIE DREW (DUBLINERS) & MIKE HANRAHAN / THE TRANSSYLVANIANS / HEADMIX / PEATBOG FAERIES
DJ WIZARD'S CELTIC DANCE BEATS

*GRATIS VOOR JAARLEDEN *
vr 10 | 20.30 | 30,00 | Max & O.Z.

CINEMA

CINEMA GESLOTEN t/m 5 sept
muv 24/25 augustus ivm UITMARKT

GALERIE

GOTHIC ART
Jens Weber - Thomas Tiltmann - Michael Tiltmann (D) t/m zo 2 september

Foyer - doorlopende voorstelling 20.00-24.00 uur
Nooo, You Don't Understand (NL 1998) van Peter Bogers

Videoroom - gesloten t/m 5 september

THEATER
aanvang 20.30 tenzij anders vermeld

Geen programma

MELKWEG The Max & Oude Zaal . vrijdag 10 augustus 2001 20.30 . fl 30,00 + lidmaatschap . vvk gestart

CELTIC CROSSOVER
The Max: Ronnie Drew (The Dubliners) / Lunasa / Kila Oude Zaal: Headmix / Transsylvanians / Peatbog Faeries Dj Wizard's Celtic Dance Beats

Momenteel waait er een frisse etnotrend door de dance-muziek. Naast latin, afro en indian is er ook een golf die de west-europese roots in haar muziek verwerkt. De Keltische variant van die golf staat op 10 augustus centraal in de Melkweg, met als middelpunt Ronnie Drew, die met de wereldberoemde Dubliners het pad effende voor de huidige generatie.

En als we het toch over legendes hebben: Ronnie Drew is jarenlang het gezicht en de zanger geweest van de Dubliners. Eind vorig jaar was hij het absolute hoogtepunt tijdens het Murphy's Irish Bash festival in de Melkweg. Zingen en gitaarspelen gaat bij hem nog steeds verbazend vanzelfsprekend en zijn stem is, in een woord, een sprookjesboek.
Voor zowel Kila als Lunasa (allebei uit Ierland) is dit het eerste optreden ooit in Nederland. Beide bands worden gezien als de beste Trad-bands die Ierland momenteel te bieden heeft. Kila begon twaalf jaar geleden als schoolbandje en groeide uit tot een degelijke folkfamilie zonder poespas. Lunasa daarentegen bestaat uit gelouterde en befaamde muzikanten die al roem genoten met gezelschappen als The Waterboys, The Sharon Shannon Band, Coolfin en Moving Cloud.

Headmix noemt zijn muziek Afro-Celtic dub-diddley folk rave en stond al eens op oudejaarsavond in de Melkweg. De bandleden hebben roemruchte verledens in gezelschappen als Tofu Love Frogs, Doo The Moog, Cheap Suit Oroonies en Talley Valley. Ze hebben een hoop gemeen met Zion Train en maken graag volgens Keltische traditie gebruik van doedelzak, viool en whistle.
De Transsylvanians maken Karpatenrock. Dit Duits - Hongaars - Russische gezelschap maakt een ongekunstelde mengeling van Hongaarse folkrock met klassieke elementen (Bela Bartok), ska, punk en zigeunertechno. De viool speelt uiteraard de hoofdrol.
De Schotse Peatbog Faeries zijn letterlijk de belichaming van Celtic Crossover. De 'echte' celtic crossover, traditionele jigs & reels op cutting edge dance-beats (techno/jungle/ breakbeats). Hun tweede cd Faerie Stories is net uit.
Dj Wizard's Celtic Dance Beats is volgens Simon Emmerson van Afro Celt Soundsystem 'World's Most Complete Celtic DJ'.

Deel: ' Melkweg programma wo 1 t/m vr 10 augustus 2001 '