Meneer Wijdbeens neemt cheque in ontvangst voor KiKa

300.000 potjes tafelzuur verkocht ten bate van KiKa

AMSTERDAM, 20121113 -- KiKa-ambassadeur André van Duin heeft, op ludieke wijze als Meneer Wijdbeens en rijdend op een ouderwetse zuurkar, een cheque van Euro 30.000 voor KiKa in ontvangst genomen. Van juni tot en met augustus heeft het Amsterdamse bedrijf Kesbeke in samenwerking met de grote Nederlandse supermarkten een landelijke actie voor KiKa georganiseerd. Kesbeke Tafelzuren waren gedurende de actie voor KiKa met vijf cent in prijs verhoogd. Kesbeke verdubbelde het bedrag tot een dubbeltje per verkochte pot. Nooit eerder werd een dergelijke landelijke actie voor een goed doel gehouden, waarbij de retail, consument en producent direct een bijdrage leverden.

Stichting KiKa, Kinderen Kankervrij
Vernieuwend onderzoek voor kinderkanker vereist een aanpak die gericht is op specifieke genetische eigenschappen voor kinderkanker. KiKa vraagt voor dit onderzoek extra steun.
KiKa kan al rekenen op de steun van een aantal bekende KiKa-ambassadeurs, waaronder Inge de Bruijn, Mart Smeets, Irene Moors en André van Duin. Zij weten als geen ander dat elk dubbeltje helpt.

[Meneer Wijdbeens neemt cheque in ontvangst voor KiKa]
Actie
Oos Kesbeke, eigenaar van de enige inleggerij van Amsterdamse tafelzuren, bedacht deze actie waarbij voor het eerst niet een product in prijs werd verlaagd, maar verhoogd!
,,Laten wij als producenten en leveranciers nu eens op een andere manier een actie organiseren. Ieder bedrijf heeft tegenwoordig een beleid om een percentage van zijn omzet ten bate te laten komen van een goed doel. Waarom niet door zowel de consument als de leverancier hier direct aan bij te laten dragen? Wij als Kesbeke Fijne Tafelzuren hebben gekozen om het bedrag dat de consument meer betaalde voor KiKa, met hetzelfde bedrag te verdubbelen. Ik hoop dat de grote jongens dit idee oppakken en ook op deze manier acties voor een goed doel organiseren.”
Er zijn gedurende de actieperiode 300.000 potjes Kesbeke Tafelzuur verkocht, dat geresulteerd heeft in een eindbedrag van euro 30.000 voor KiKa.

Kijk hier voor de beelden van André van Duin die als Meneer Wijdbeens de cheque in ontvangst neemt voor KiKa: https://www.youtube.com/watch?v=s1UUbuVDluk&feature=youtu.be

Deel: ' Meneer Wijdbeens neemt cheque in ontvangst voor KiKa '