Computer Associates

Persbericht

MERCEDES-BENZ MAAKT APPLICATIES JAAR 2000-COMPLIANT MET BEHULP VAN CA-FIX/2000 EN SRISOFT

Nieuwegein / New York, 12 januari 1999 – Computer Associates International, Inc. (CA maakt bekend dat Mercedes-Benz Noord-Amerika haar bestaande systemen geschikt heeft voor het jaar 2000. De fabrikant van luxe auto’s, dat haar kantoor heeft in Montvale, New Jersey, heeft CA-Fix/2000 gebruikt om de code aan te passen met hulp van SriSoft Corporation (SriSoft) die zowel ter plaatse als vanuit het SriSoft conversiecentrum in Californië ondersteuning leverde.

"Computer Associates en SriSoft bieden de complete oplossing die we nodig hadden voor onze bijna 3 miljoen regels code van bestaande systemen, bestaande uit onder andere analyse, conversie en tests", zegt James J. Schultz, manager I/T Production Services bij Mercedes-Benz Noord-Amerika en hoofd van haar Jaar 2000-project. "We onderzochten vele hulpmiddelen en methodieken, maar CA-Fix/2000, waar heel veel automatisch gebeurt, geïntegreerd met de diensten van SriSoft bood de snelste en effectiefste manier om onze applicaties geschikt te maken voor het jaar 2000."

CA-Fix-2000 is een integraal component van CA Discovery 2000, dat geautomatiseerde oplossingen voor iedere fase van jaar 2000-projecten omvat. De oplossingen lopen uiteen van de eerste inventarisatie van de jaar 2000-problemen , automatische codeconversie, onafhankelijke verificatie en validatie en testen tot de uiteindelijke ingebruikname van de aangepaste software.

SriSoft gebruikte haar geavanceerde testmethodieken en de CA Discovery testhulpmiddelen om een regressie testbed te ontwikkelen en om de geconverteerde code te testen, zowel op de conversiefabriek als bij Mercedes-Benz Noord-Amerika ter plaatse. Het technische consultancybedrijf beschikt over vijf conversiecentra met meer dan 500 professionals die zich uitsluitend bezig houden met jaar 2000-compatibiliteit.

"Mercedes-Benz Noord-Amerika wordt zeer gerespecteerd vanwege het belang dat zij hecht aan kwaliteit en we zijn blij dat Mercedes-Benz de CA-software heeft gebruikt voor haar bedrijfskritische applicaties", zegt Mark Stabler, senior vice president bij Computer Associates. "CA-Fix/2000 stelt Mercedes-Benz Noord-Amerika in staat om haar project met succes op tijd af te ronden. Uitgebreide testen hebben de extreem hoge accuratesse van de aangepaste software bevestigd."

"Met de hulp van Jim Schultz hebben we een echte samenwerking gerealiseerd, waardoor wij er zeker van waren dat we het project op tijd en binnen het vastgestelde budget zouden afronden. CA leverde de tools en SriSoft, samen met haar eigen SriSoft Technology Private Limited, was verantwoordelijk voor de analyse, planning, conversie en het testen. Mercedes-Benz voorzag zelf in een afzonderlijke LPAR voor het testen", zegt dr. Jay Ramakrishnan, directeur van Year 2000 Projects bij SriSoft. "Doordat CA-Fix/2000 zeer snel en accuraat is, waren we in staat om ons te houden aan een zeer ambitieuze tijdsplanning en tegelijkertijd te testen èn de aanpassingen uit te voeren.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1998 een omzet van 4,7 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45
Fax (030) 605 12 34
Email wassa01@cai.com

of:

Sterk Werk Communicatie B.V.
Wilbert Scheer, Communicatieadviseur
Tel (010) 456 78 49