MERCER RFI

Mercer en Oliver, Wyman & Company Kondigen overeenkomst aan

MERCER EN OLIVER, WYMAN & COMPANY KONDIGEN OVEREENKOMST AAN

Oliver, Wyman & Company samen met de Mercer onderdelen Financial Services Strategy en Risk, Finance & Insurance Consulting (RFI) tot Mercer Oliver Wyman

Amstelveen, 25 februari 2003

Mercer Inc. en Oliver, Wyman & Company, twee leidende internationale organisaties in de adviesbranche, kondigen vandaag aan dat zij een definitief akkoord hebben getekend om Oliver, Wyman & Company, bekend vanwege haar kwantitatieve benadering van strategie in de financiële dienstverlening, te fuseren met Mercer Risk Finance & Insurance Consulting (RFI) en Financial Services Strategy van Mercer Management Consulting tot Mercer Oliver Wyman. Deze combinatie gaat 's werelds voornaamste organisatie vormen op het gebied van advisering ten behoeve van de financiële industrie. De voorwaarden van de overeenkomst zijn niet bekend gemaakt.

Mercer Oliver Wyman zal een unieke combinatie van strategische, actuariële en risicomanagement expertise gaan aanbieden aan financiële instellingen. Dit nieuwe onderdeel heeft meer dan 600 werknemers met kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. In Nederland heeft Mercer Oliver Wyman 35 werknemers, voornamelijk werkzaam in kantoor Amstelveen.

De voorzitter van Oliver, Wyman & Company, John Drzik, die ook voorzitter van Mercer Oliver Wyman zal worden, zegt: 'Door combinatie van de marktleidende afdelingen in strategie en risicomanagement advisering van Oliver, Wyman & Company met de op waardecreatie gerichte strategische advisering en de actuariële advisering van Mercer, zal in termen van kwaliteit en capaciteit een unieke adviesorganisatie ontstaan op het gebied van strategie en risico advisering aan financiële instellingen'.

Peter Coster, voorzitter van Mercer Inc., voegt daar aan toe: 'Wij geloven dat de klanten van Mercer Oliver Wyman zullen profiteren van deze combinatie door de verkregen toegang tot de volle breedte van dienstverlening, grotere innovatie en wereldwijde schaalvergroting'.

Jeffrey W. Greenberg, voorzitter van Marsh & McLennan Companies, Inc. (MMC), de moedermaatschappij van Mercer Inc., zegt: 'De fusie zal de breedte van de financiële en risicomanagement expertise van MMC versterken'.

Mercer Inc., het consulting onderdeel van MMC, had het afgelopen jaar een opbrengst van $ 2,4 miljard. De moedermaatschappij staat genoteerd aan de beurzen van New York, Chicago, Pacific en Londen onder de naam MMC.

Deel: ' Mercer en Oliver, Wyman & Company Kondigen overeenkomst aan '