QAD introduceert module voor medische markt

MFG/PRO marktleider op het gebied van Good Manufacturing Practice

Nieuwegein, 4 februari 1999 - QAD, leverancier van de bekende ERP-oplossing MFG/PRO®, introduceert de Enterprise Validation Module. Deze module is speciaal ontwikkeld voor producenten van geneesmiddelen, levensmiddelen en medische apparatuur. QAD is daarmee de eerste ERP-leverancier die met een dergelijke complete oplossing komt. Hiermee kunnen bedrijven makkelijker voldoen aan de steeds strenger wordende eisen met betrekking tot de zogenaamde 'current Good Manufacturing Practices' (cGMP).

De QAD Enterprise Validation Module helpt medische bedrijven om al hun business processen, zoals deze geïmplementeerd zijn in MFG/PRO, zodanig te documenteren dat zij eenvoudig kunnen voldoen aan de internationale voorschriften en richtlijnen van organisaties als de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA), vastgelegd in de 'current Good Manufacturing Practices' (cGMP). Tijdens de validatie kan bijvoorbeeld van een producent het bewijs gevraagd worden dat hij precies weet welke partijen van ingrediënten of onderdelen er in een bepaalde serie producten terecht zijn gekomen.

De Enterprise Validation Module is een complete oplossing voor het beheersen van deze processen. De module bestaat uit twee onderdelen: de Validation Methodology (project aanpak, beschrijving van business processen, validatie planning en goedkeuring) en de Validation Protocols (test cases gebaseerd op de cGMP gekwalificeerde functies in MFG/PRO).

De Enterprise Validation Module is volledig geïntegreerd met MFG/PRO én met de Microsoft Office suite en is de meest complete oplossing die momenteel op de markt is.

QAD verstevigt hiermee haar positie in de medische markt. Een markt waarin het al marktleider was, met klanten als Ohmeda, Genzyme, St.Jude Medical, Nichols Institute Diagnostics, International Medical Products, Chiron, Maxxim Medical, Sunrise Medical en Beaphar.

Deel: ' MFG/PRO-leverancier QAD introduceert module medische markt '