MGE PERSONAL SOLUTION-PAC ONDERSTEUNT VANAF NU LINUX

Omdat Linux een steeds belangrijker aandeel in de netwerkwereld inneemt, biedt MGE oplossingen voor energiebeheersing voor een ieder die met Linux werkt

Waddinxveen, 3 augustus 1999. MGE UPS Systems, wereldleider op het gebied van onon-derbroken elektrische voeding (uninterruptible power supply of UPS) en actieve harmo-nische conditioners, heeft aangekondigd dat zijn toepassingssoftware voor energiebe-heersing, Personal Solution-Pac, nu ook het besturingssysteem Linux ondersteunt.

Personal Solution-Pac biedt systeembeheerders de mogelijkheid om door middel van UPS vanaf één punt een geheel netwerk te beheren, hoe uitgebreid dit netwerk ook door het bedrijf verspreid is. De laatste versie van de software Solution-Pac biedt Linux-gebruikers automatische uitschakeling van het systeem in geval van een stroomstoring. De andere bijzonderheden: een scheduler om sequences te programmeren en te her-starten en een log-bestand met informatie over de status van de UPS en waarschuwingen in geval van een defect, overbelasting of spanningsval van de batterijen.

“Microsoft ondervindt concurrentie van Linux aangezien de grote hardware-leveranciers het nieuwe besturingssysteem ondersteunen en het onvermijdelijk is dat gebruikers in bedrijven zich aanpassen,” constateert Rob Schouten van MGE UPS SYSTEMEN (Nederland). “Omdat de grote leveranciers van databases al versies geleverd en verzonden hebben die draaien onder Linux, zijn onze toepassingen voor energiebeheersing nu uitgerust om een ieder die overstapt op het besturingssysteem Linux te kunnen ondersteunen.”

Instelbare werkingsduur van een accu
Met Personal Solution-Pac kunnen Linux-gebruikers instellen hoe lang de accu blijft werken in geval van een stroomstoring. Het wordt aangeraden om de waarde in te stellen op de helft van de capaciteit van de accu's voor de toepassing, zodat de UPS in geval van twee stroomstoringen nog steeds voor genoeg werkingstijd kan zorgen om alle geopende bestanden te sluiten.

Signaal van laag accuniveau
Wanneer de accu bijna leeg is (meestal 2 minuten voor het einde), dan geeft de UPS een waarschuwing waardoor het uitschakelingsproces automatisch gestart wordt.

Opdrachtenbestand
Gebruikers kunnen iedere opdracht invoeren die zij Linux automatisch willen laten uitvoeren vóór het uitschakelen, zoals het sluiten van toepassingsbestanden.

Scheduler
Met deze geavanceerde functie kunnen gebruikers de dag en het tijdstip waarop zij het systeem uit willen schakelen instellen, evenals de dag en het tijdstip waarop het systeem automatisch herstart wordt.

Informatieverspreiding
Deze functie laat de gebruikers weten dat hun Unix-server alleen op de UPS-accu draait, waardoor zij voldoende tijd krijgen om hangende taken en toepassingen te beëindigen.

Log-bestand
Het log-bestand biedt een overzicht van alle gebeurtenissen die betrekking hebben op de stroom, zoals de noodzakelijke vervanging van de accu, de UPS-defecten en gevallen van spanningsval of overbelasting.

Compatibiliteit
Personal Solution-Pac voor Linux is compatibel met iedere MGE UPS die is uitgerust met een seriële communicatiepoort RS232. Dit zijn alle huidige Pulsar-modellen behalve de serie Pulsar EL. Voor grotere UPS-systemen (Comet, Galaxy PW) is een RS232/U-Talk-kaart vereist. Personal Solution-Pac voor Linux is opgenomen in de E2-versie van de Solution-Pac-CD-ROM. Het kan eveneens gedownload worden vanaf de website van MGE: www.mgeups.com/download/softlib.htm

Over MGE UPS Systems
Het bedrijf ontstond in 1996 uit de UPS-divisie van de multinational Groupe Schneider, waarbinnen de merken Merlin Gerin, Topaz en EPE in 35 jaar een begrip werden in de UPS-industrie. Haar producten en diensten bieden een stroombeveiliging voor een breed scala van toepassingen: van grote mainframe- tot midrange-systemen, pc-netwerken en standalone pc's. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel in Grenoble, Frankrijk. MGE heeft een omzet van ruim 470 miljoen dollar is met meer dan 2.000 medewerkers vertegenwoordigd in ruim 100 landen in alle werelddelen. De producten en diensten worden intensief gebruikt in de sectoren IT, financiële dienstverlening, telecommunicatie, gezondheidszorg, transport en overheid. Belangrijke relaties zijn onder meer British Telecom, HP, IBM, KPMG, KPN en Sun.

de redactie:
Nadere informatie omtrent het bovenstaande wordt u gaarne verstrekt door Rob Schouten van MGE UPS SYSTEMS (Nederland), 0182 - 64 65 55, door Karin Andersson van MGE UPS SYSTEMS (Frankrijk) +33 476 606 844 en/of door Frank D.P.M. Lether van Presstige Public Relations (Nederland), 033 - 245 00 70.

Deel: ' MGE Personal Solution-Pac ondersteunt Linux '