Scheffer gekozen tot fractievoorzitter D66 Gelderland

Scheffer gekozen tot fractievoorzitter D66 Gelderland

Arnhem, 20 maart 2015 – Gisteren is Michiel Scheffer gekozen tot fractievoorzitter en Fleur van der Schalk tot vice-fractievoorzitter van D66 Gelderland. Dit gebeurde tijdens de eerste vergadering van de D66-fractie in haar nieuwe samenstelling. Bij zijn verkiezing stond Scheffer stil bij de uitslag van de verkiezingen. “D66 Gelderland is gegroeid van 4 naar 7 zetels en is daarmee nu de derde partij van Gelderland. In de 10 grootste steden van Gelderland en in de stadsregio Arnhem-Nijmegen is D66 de grootste partij geworden. Ook landelijk gezien hebben we goed gescoord, voor het eerst in de geschiedenis is D66 in Gelderland ( 12,5%) groter dan het landelijk gemiddelde (12,3%). Dit is mogelijk gemaakt door de kiezer, en door de geweldige inzet van het campagneteam, kandidaten en vrijwilligers”, aldus Scheffer. Aanstaande maandag starten de onderhandelingen voor het nieuw te vormen college van Gedeputeerde Staten.

Deel: ' Michiel Scheffer gekozen tot fractievoorzitter D66 Gelderland '