Microsoft annonceert Windows-Based Terminal Professional, gebaseerd op Windows NT Embedded 4.0

Nieuwe reeks Windows-Based Terminals van Compaq verwacht in oktober

Schiphol-Rijk/Brussel, - Microsoft heeft haar op Windows gebaseerde Terminal (WBT) -familie uitgebreid met ondersteuning voor het besturingssysteem Windows NT Embedded 4.0. Compaq Computer verwacht in oktober een reeks van Windows-Based Terminals te introduceren.

Sinds de introductie in 1998 vormde het besturingssysteem Microsoft Windows CE de basis voor WBT Standard, een upgradeplatform voor taakgeoriënteerde terminals dat, volgens een onderzoek van IDC (juni 1999), inmiddels bij 50 procent van alle thin-clients wordt geleverd. WBT Professional is een nieuw thin-client Windows-platform dat de prestaties en de functionaliteit van WBT versterkt met de eigenschappen van Windows NT Embedded 4.0.

Windows-Based Terminals vormen een client-platform dat bij uitstek geschikt is voor taakgeoriënteerde en educatieve toepassingen, retail- en verkoopapplicaties, ter vervanging van 'groene' terminals en in andere situaties, waarin de flexibiliteit en de mogelijkheden van een volwaardige PC niet nodig zijn. In combinatie met Windows NT Server 4.0 Terminal Server Edition zijn Windows-Based Terminals krachtige tools voor het snel implementeren van gecentraliseerde verticale applicaties of andere, op Windows gebaseerde productiviteitsapplicaties.

Het Microsoft Windows-Based Terminal-platform bestaat uit de volgende producten:

* Windows-Based Terminal Professional, dat gebaseerd is op Windows NT Embedded 4.0, biedt de hoogste prestaties en de meest uitgebreide functionaliteit voor thin-clients. Het ondersteunt Microsoft Internet Explorer 5.0 en streaming media. Windows-Based Terminal Professional zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2000 beschikbaar zijn.
* Windows-Based Terminal Standard is gebaseerd op Windows CE en is de meest voordelige op Windows gebaseerde thin-client, gericht op klanten die een eenvoudige en gemakkelijk te beheren thin-client oplossing zoeken. WBT Standard op Windows CE is sinds 1998 leverbaar via OEMs zoals Hewlett-Packard, Wyse Technology, Network Computing Devices, Neoware Systems, Televideo en Boundless Technologies.

* Windows-Based Mobile Terminals is gebaseerd op Windows CE Handheld PC Professional Edition en biedt via een verbinding met Windows NT Server 4.0 Terminal Server Edition toegang tot 32-bits Windows-applicaties. Deze verbinding kan zowel via een standaard of draadloos LAN verlopen, als via dial-up verbindingen. Wanneer een Mobile Terminal niet is aangesloten op het netwerk, hebben gebruikers toegang tot lokale gegevens en op Windows CE gebaseerde applicaties.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Microsoft annonceert Windows-Based Terminal Professional '