Microsoft introduceert Windows DNA for Manufacturing

Onafhankelijke ontwikkelaars van software voor productieomgevingen ondersteunen Windows Distributed interNet Applications Architecture

Schiphol-Rijk/Brussel, 23 februari 1999 - Een aantal van de belangrijkste Nederlandse en Belgische software-leveranciers heeft hun ondersteuning aangekondigd voor Microsoft's Windows DNA-strategie voor de productieindustrie. Windows Distributed interNet Architecture (DNA) is het door Microsoft ontworpen strategische raamwerk voor het ontwikkelen en implementeren van gedistribueerde applicaties. Hiermee ontstaat een consistente architectuur voor de integratie van de uitgebreide reeks Windows-diensten en wordt tevens een route uitgestippeld voor de verdere ontwikkeling van Microsoft-technieken. Over Windows DNA for Manufacturing verzorgt Microsoft een reeks presentaties op twee evenementen: Production & Process Management en de SCADA Dagen. Nadere informatie hierover is te vinden op https://www.microsoft.com/benelux/events/nldevent.htm.

"De acceptatie van DNA door vele Microsoft-partners in de productieindustrie toont duidelijk aan dat deze markt de technologie heeft gevonden die zij nodig heeft voor het bouwen van bedrijfszekere, op componenten gebaseerde, schaalbare oplossingen voor alle onderdelen van de onderneming, van de fabrieksvloer tot en met het management," meent Lorenzo Pengo, Manufacturing Industries Marketing Manager bij Microsoft EMEA.

Diverse Microsoft-partners bevestigen deze visie:

Baan
"Windows DNA onderstreept het streven van Microsoft naar interoperabiliteit met de Enterprise Resource Planning (ERP) -omgevingen," zegt John Jendricks, Senior VP Product Strategy, CIO, Baan. "Door gebruik te maken van de integratie van componenten, web services, transacties, directory services en systeem services, kunnen organisaties hun automatiseringsinfrastructuur uitbreiden naar klanten en partners. Zo worden het grootschalige maatwerk en de massale samenwerking mogelijk die de komende jaren bepalend zullen zijn voor de bedrijfsvoering."

Iconics
"Genesis-32 bouwt voort op de mogelijkheden van de Microsoft DNA Architecture om onze klanten te voorzien van een zeer krachtig en rendabel gereedschap. Deze architectuur verhoogt niet alleen de rendabiliteit van investeringen in automatisering, maar ook die van algemene bedrijfsinvesteringen." Aldus Russ Agrusa, ICONICS President en CEO.

Intellution
"De strategie van Intellution is er vanaf het begin op gericht om onze klanten de hoogste waarde te bieden door oplossingen te zoeken die optimaal gebruikmaken van geavanceerde technologie," zegt Steve Rubin, president en CEO van Intellution. "Onze producten FIX Dynamic en i-Core zijn perfecte voorbeelden van Microsoft's Windows DNA-strategie, omdat onze klanten naadloos de standaards van Microsoft en de applicaties van Intellution kunnen toepassen om concurrentievoordeel te behalen."

Marcam
"Met de toepassing van de Windows DNA-architectuur door Marcam kunnen onze gebruikers hun toonaangevende rol blijven vervullen binnen de snel veranderende toeleveringsketens van vandaag," stelt drs. Gregor Petri, manager Product Marketing EMEA Marcam Solutions.

National Instruments
"National Instruments bouwt producten die gebruikmaken van de belangrijkste Microsoft DNA-technieken, waaronder COM, DCOM, ActiveX en Internet. DNA vervult een sleutelrol bij het vereenvoudigen van ontwikkeltools voor test-, meet- en automatiseringsapplicaties, connectiviteit, informatie en visualisatie. De keuze om met Microsoft samen te gaan werken was dan ook eenvoudig," vertelt Francis Griffiths, Managing Director voor National Instruments in Engeland. "Omdat veel wetenschappelijke, technische en automatiserings-applicaties strenge voorwaarden kennen op het gebied van aan prestaties en betrouwbaarheid, heeft National Instruments nauw met Microsoft samengewerkt bij het ontwikkelen van Windows DNA for Manufacturing. Onze klanten profiteren van deze samenwerking omdat zij National Instruments-producten verkrijgen waarmee zij sneller en tegen lagere kosten applicaties kunnen bouwen, die een hoge mate van integratie bieden van test-, meet- en automatiseringsinformatie."

Rockwell Software
"Rockwell Software beschouwt Windows DNA for Manufacturing als een mijlpaal in het ontwikkelen van gedistribueerde controle- en informatieoplossingen. Alle nieuwe producten van Rockwell Software zijn ontwikkeld op basis van de DNA-architectuur. Door gebruik te maken van standaard mechanismen en services zoals COM, DCOM, VBA, OLEDB zijn we in staat om zowel de benodigde ontwikkeltijd als de kosten te reduceren en onze klanten te voorzien van producten die werkelijk onderling kunnen samenwerken," aldus Alfredo Cristoforetti van Rockwell Software. "Onze visie van een naadloze integratie van industriële automatiseringsapparaten met ERP-systemen en relationele databases zoals Microsoft SQL Server 7.0 wordt nu werkelijkheid dankzij de Windows DNA-architectuur."

Siemens
"De automatiseringsproducten van Siemens kunnen gemakkelijk geïntegreerd worden, van het meest simpele besturingsapparaat tot en met complete industriële communicatiesystemen. Wij noemen dit concept 'Totally Integrated Automation' of TIA. Siemens maakt het implementeren van TIA gemakkelijker door gebruik te maken van standaard Microsoft-concepten om programma's efficiënt met elkaar te verbinden en te voorzien in opstart- en diagnose-hulpmiddelen," zegt Siegfried Oblasser, Director of Industrial Automation Marketing bij Siemens. "Om de efficiency van industriële productieprocessen verder te verhogen, moeten systemen, zowel zakelijk als op de fabrieksvloer, controletechnieken gebruiken die gebaseerd zijn op dezelfde informatietechnologie. Siemens beschouwt Microsoft DNA dan ook als een basis voor het voortzetten en uitbreiden van het TIA-concept tot de gehele informatiestroom tussen de fabrieksvloer en de zakelijke omgeving. Zodra Microsoft DNA-tools en -producten beschikbaar zijn, zal Siemens de koppeling tussen standaard bedrijfsinformatiesystemen en productiecontrolesystemen leggen."

US Data
"US Data heeft zich nauw verbonden aan Microsoft DNA-technieken en het Windows NT-platform. Windows DNA biedt een robuust en schaalbaar raamwerk dat de traditionele technologische barrières verwijdert die gepaard gaan met het bouwen van innovatieve Digital Nervous Systems voor productieomgevingen. Hierdoor kan US Data zich concentreren op haar kerntaken: het leveren van expertise op het gebied van open, gemakkelijk te gebruiken softwareoplossingen voor productieomgevingen," merkt Bob Merry op, president en CEO van US Data.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk als op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Microsoft introduceert Windows DNA for Manufacturing '