Microsoft lanceert vernieuwde MSN-portal met nieuwe communicatiefaciliteiten

Nieuw berichtencentrum biedt bezoekers geïntegreerde persoonlijke communicatiefaciliteiten voor alledaags gebruik van het web

Schiphol-Rijk/Brussel, 27 januari 2000 - Microsoft lanceert zijn vernieuwde MSN-portal - www.msn.nl -, dat via een Berichtencentrum alle persoonlijke communicatie afhandelt door de volgende services te integreren: Hotmail, MSN Messenger Service, MSN Web Communities en MSN Chat. Al deze services kunnen gebruikt worden via Microsofts enkelvoudig wachtwoord, dat gebruik maakt van Microsoft Passport. De nieuwe MSN-portal is voorzien van een innovatieve en eenvoudige interface, waarmee bezoekers de meest gebruikte webfaciliteiten zoals e-mail, instant messaging en zoekopdrachten kunnen benutten.

De nieuwe MSN-portal kan geheel naar wens worden ingericht door de gebruiker, waardoor deze bijvoorbeeld lokaal nieuws kan bekijken, belangrijke informatie snel kan ontvangen, de kleurinstellingen kan veranderen of zelf een lay-out kan kiezen. De eenvoudige navigatiemiddelen die naar de belangrijkste sites verwijzen, blijven te allen tijde zichtbaar. Het persoonlijke Berichtencentrum toont voortdurend het aantal nieuwe Hotmail-berichten, laat zien welke vrienden via de MSN Messenger Service online zijn en biedt snelle verbindingen naar MSN Web Communities en de actieve MSN Chats.

De nieuwe MSN-portal is een centrale toegangspoort, van waaruit bezoekers direct gebruik kunnen maken van de nieuwste versies van MSN online communicatieservices, waaronder de volgende:

MSN Web Communities - MSN Web Communities zijn flexibele en geheel naar eigen wens in te richten online gemeenschappen. Met MSN Web Communities kunnen gebruikers gemakkelijk een eigen website creëren, door gebruik te maken van een uitgebreide reeks communicatietools - waaronder HTML-pagina's, fotoalbums, secties met berichten en chat-ruimten. Op deze wijze kunnen bezoekers gemakkelijk informatie uitwisselen met andere gebruikers. Groepen kunnen communiceren binnen een gecontroleerde omgeving en de nieuwe 'Aanbevolen'-pagina voorziet in sjablonen waarmee leden van de gemeenschap hun favoriete boeken, muziek, video's en hyperlinks kunnen publiceren.

MSN Chat
Met de vernieuwde MSN Chat kunnen gebruikers gemakkelijk andere mensen online ontmoeten. Deze nieuwe versie van MSN Chat beschikt over uitgebreide mogelijkheden om tekst op te maken, waardoor gebruikers zich beter kunnen uitdrukken. Verder biedt het programma ondersteuning voor Netscape Navigator en kan men persoonlijke chat-lijsten bijhouden, waarmee de verschillende chat-ruimten in de gaten gehouden kunnen worden.

MSN Messenger Service
Met MSN Messenger Service 2.0 profiteren gebruikers van uitgebreide configuratiemogelijkheden en een betere integratie met MSN-services, waaronder Hotmail en het nieuwe MSN Berichtencentrum. Voorts zijn er diverse verbeteringen aangebracht die ontworpen zijn om het communiceren met vrienden en kennissen gemakkelijker te maken. Nieuw zijn onder meer de mogelijkheid om berichten te formatteren, nieuws te lezen, een meldfunctie voor nieuwe Hotmail-berichten, ondersteuning van Microsoft Passport en een verbeterde setup. MSN Messenger Service 2.0 is op dit moment beschikbaar in 24 talen.

De nieuwe MSN-homepage biedt direct toegang tot de meest gebruikte webactiviteiten van bezoekers, met tabs voor Hotmail, Zoeken, Eshop en People & Chat.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Deel: ' Microsoft lanceert nieuwe MSN-portal '