Microsoft Benelux

Microsoft lanceert Publisher 2000 met ondersteuning voor professioneel drukwerk

Nieuwe versie maakt het nog gemakkelijker om professionele marketingmaterialen te ontwerpen en te publiceren

Schiphol-Rijk/Brussel, 10 juni 1999 - Microsoft kondigt Microsoft Publisher 2000 aan, de nieuwste versie van het populaire zakelijke opmaakprogramma voor het Windows-besturingssysteem. Microsoft Publisher 2000 is een complete opmaak-oplossing met Print-to-Web mogelijkheden en biedt ondersteuning voor professioneel drukwerk.

Volgens Hans van der Meer, Product Manager Desktop Application Division van Microsoft Benelux, speelt Microsoft met deze nieuwe versie in op de behoefte van klanten aan een product dat zeer gemakkelijk te gebruiken is, terwijl het ze in staat moet stellen om professionele resultaten te behalen.

Met Publisher 2000 kunnen gebruikers een breed scala aan marketingmaterialen creëren met een consistent en professioneel uiterlijk. Een flexibel wizard-model biedt gebruikers hulp wanneer ze dat willen en stelt ze in staat om hun materialen gemakkelijk aan te passen. Ingebouwde ontwerpexpertise, betere integratie met Office en een complete drukwerk en web-publishing oplossing helpen gebruikers om professionele ontwerpen te maken.

Complete opmaakoplossing met ondersteuning voor professionele drukkers

Met Microsoft Publisher 2000 kunnen gebruikers zowel afdrukken met hun desktop-printer als via professionele drukpersen. De ondersteuning voor commerciële drukkers wordt geboden door middel van verschillende nieuwe en verbeterde functies, waaronder:

* automatische conversie naar steunkleuren- of vierkleuren- (CMYK) scheidingen, waarmee publicaties in full color kunnen worden afgedrukt op professionele drukpersen;

* ondersteuning voor zowel volle Pantone-kleuren als voor process Pantone-kleuren;

* met de 'Pack and Go'-wizard kunnen gebruikers gemakkelijk hun Publisher-bestanden naar de drukker of de copyshop sturen, waarbij de publicatie, de gebruikte illustraties en de TrueType-fonts op één of meerdere diskettes worden opgeslagen.

Gebruikers hebben tevens toegang tot een up-to-date online database van commerciële drukkers om snel een drukker te vinden in de nabije omgeving die hun Publisher 2000-bestanden kan afdrukken. De database is te vinden op: https://officeupdate.microsoft.com/publisher/. Deze is nog niet beschikbaar voor de Benelux.

Beschikbaarheid en prijzen

Microsoft Publisher 2000 is per direct leverbaar tegen een geschatte winkelprijs van fl. 299,-. Gebruikers van een vorige versie van Microsoft Publisher hebben recht op een korting van fl. 50,- via het invullen van de bon die bij ieder pakket Publisher 2000 wordt meegeleverd. Publisher 2000 wordt daarnaast standaard meegeleverd bij de Microsoft Office 2000 Premium, Professional en Small Business edities. Een 60-dagen testversie van Microsoft Publisher 2000 is beschikbaar voor fl. 35,-. Meer informatie over Microsoft Publisher 2000 en de testversie is te vinden op: www.microsoft.com/publisher/.

Microsoft (op NASDAQ genoteerd als MSFT) is wereldwijd marktleider in software voor personal computers. Het bedrijf biedt een breed scala van producten en diensten voor zakelijk en persoonlijk gebruik, elk ontworpen met de bedoeling het voor mensen eenvoudiger en aangenamer te maken elke dag optimaal te profiteren van de kracht van personal computing.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), telefoon +31 20 500 1005

Microsoft Information Center (België), telefoon +32 2 481 52 52

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 20 500 1232

Microsoft N.V. (België) Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 2 730 39 14

© 1999 Microsoft Corporation. All rights reserved.

Deel: ' Microsoft lanceert Publisher 2000 '