Microsoft neemt Windows 2000 in productie

De volgende generatie PC-automatisering komt op 17 februari 2000 voor klanten beschikbaar

Schiphol-Rijk/Brussel, 15 december 1999 - Microsoft heeft vandaag de besturingssystemen Microsoft Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server in productie genomen. Honderden klanten, PC-producenten en onafhankelijke software- en hardwareleveranciers onderschrijven de kwaliteit, prestaties en betrouwbaarheid van Windows 2000 en bevestigen dat zij klaar zijn om het aan klanten te leveren. Tot deze bedrijven behoren Cisco Systems, Compaq, Dell, Hewlett-Packard, IBM, Intel, NEC, Rational Software, Toshiba, Unisys en WRQ. Microsoft plant de algemene beschikbaarheid van Windows 2000 op 17 februari 2000 met een wereldwijde lancering.

"Onze klanten zijn vanaf het begin nauw betrokken geweest bij het ontwikkelingsproces van Windows 2000 en zij verwachten niets minder dan het beste en meest betrouwbare platform voor hun bedrijf," zegt Steve Ballmer, President van Microsoft. "We horen luid en duidelijk van onze klanten dat Windows 2000 nu klaar is om hun veeleisende behoeften te ondersteunen. We zijn er trots op dat Windows 2000 vandaag in productie is gegaan."

Windows 2000 is het ideale platform voor de volgende generatie zakelijke automatisering en komt tegemoet aan het volledige scala aan automatiseringsbehoeften, van laptops en desktops tot geavanceerde, geclusterde servers. Het besturingssysteem helpt organisaties Internet-mogelijkheden te realiseren met een betrouwbare, beheerbare infrastructuur die geoptimaliseerd is voor bestaande en nieuwe hardware. Daarnaast laten benchmark-resultaten de specifieke prestatievoordelen zien van Windows 2000. Volgens deze tests zijn de prestaties van Windows 2000 beter dan die van de Windows 95, Windows 98 en Windows NT Workstation 4.0 besturingssystemen op een computer met minimum van 64MB geheugen. Windows 2000 Server biedt een superieure prijs/prestatieverhouding op gebieden zoals symmetrische multiprocessing (SMP), schaalbaarheid en webtoepassingen.

"De voltooiing vandaag van Windows 2000 is het resultaat van een geweldige teaminspanning en zou niet mogelijk zijn geweest zonder buitengewone bijdragen van onze werknemers, klanten en partners," zegt Jim Allchin, group vice president van de Platforms Group van Microsoft. "Windows 2000 is het meest betrouwbare en best presterende besturingssysteem uit de geschiedenis van ons bedrijf en biedt een platform dat voldoet aan de stringente eisen die onze klanten stellen aan de mate van systeembeschikbaarheid."

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274 Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 1999 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.

Deel: ' Microsoft neemt Windows 2000 in productie '