Microsoft neemt Windows 98 Second Edition in productie

Update voor Windows 98 biedt de nieuwste Internet-technologieën en ondersteunt de nieuwste hardware

Schiphol-Rijk/Brussel, 6 mei 1999 - Microsoft maakt bekend dat de ontwikkeling van Windows 98 Second Edition voltooid is en dat de nieuwe versie van het Windows 98 besturingssysteem nu wordt geproduceerd. Windows 98 Second Edition is een update van Windows 98 en is voorzien van de meest recente Internet-, thuisnetwerk- en hardware-technologieën. Windows 98 Second Edition zal binnenkort geleverd worden bij nieuwe pc's en zal tegen de zomer Windows 98 in de winkel vervangen. Huidige gebruikers van Windows 98 kunnen hun systeem updaten naar Windows 98 Second Edition met behulp van een CD-ROM die via de Microsoft Windows 98 website (https://www.microsoft.com/benelux/windows/) besteld kan worden.

"We zullen consumenten regelmatig blijven voorzien van updates voor Windows, om zo de snelle ontwikkelingen op het gebied van Internet en hardware bij te houden," zegt Robert Fransen, Product Manager Desktop Operating Systems bij Microsoft Benelux. "Windows 98 Second Edition is een belangrijke ontwikkeling voor consumenten, die zich met name richt op het opzetten van een thuisnetwerk, werken met Internet, digitale media en amusement, en het eenvoudiger maken van de PC.

Internet, thuisnetwerken en hardware
Windows 98 Second Edition biedt consumenten een reeks van nieuwe en verbeterde mogelijkheden op het gebied van Internet en hardware-compatibiliteit:

· Internet Explorer 5 - deze nieuwste versie van Microsoft's bekende browser werkt sneller, is gemakkelijker te gebruiken en biedt meer flexibiliteit dan zijn voorganger.
· Windows NetMeeting 3 - Windows NetMeeting 3 biedt mogelijkheden voor communicatie en samenwerking via Internet, en is dankzij de hogere snelheid, het verhoogde gebruiksgemak en de ondersteuning voor Internet-standaards nu ook voor consumenten aantrekkelijk.
· Internet Connection Sharing (ICS) - met ICS is het mogelijk om met meerdere PC's via één Internet-verbinding tegelijkertijd te surfen op het web.
· Verbeterde hardwareondersteuning - de hardwareondersteuning in Windows 98 Second Edition is geoptimaliseerd, onder andere met ondersteuning voor meer soorten USB- en IEEE 1394-randapparaten. Dit betekent dat meer soorten randapparaten gemakkelijker gebruikt kunnen worden. Ook de ondersteuning voor ACPI (Advanced Configuration and Powermanagement Interface) is uitgebreid.
· Windows 98 Service Pack - In Windows 98 Second Edition is tevens het Windows 98 Service Pack opgenomen, dat een aantal belangrijke kwesties in Windows 98 oplost, waaronder Jaar 2000-updates. Huidige gebruikers van Windows 98 kunnen het Windows 98 Service Pack binnenkort gratis ophalen van de Microsoft website (https://www.microsoft.com/benelux/windows/). Via deze website kan het Service Pack ook gratis op CD-ROM worden besteld.

Prijzen en beschikbaarheid
Windows 98 Second Edition zal zowel als los pakket verkrijgbaar zijn, als voorgeïnstalleerd op nieuwe PC's. De winkelprijs van de upgrade-versie van Windows 98 Second Edition voor gebruikers van Windows 95 en Windows 3.1 zal gelijk zijn aan de huidige prijs van Windows 98. Gebruikers van Windows 98 kunnen Internet Explorer 5, Windows NetMeeting 3.0 en de verbeterde hardwareondersteuning deze zomer gratis downloaden van de Microsoft website. Ook is het mogelijk om via deze website een CD-ROM te bestellen, getiteld 'Windows 98 Second Edition Updates'. Deze CD-ROM bevat naast de upgrades en het Windows 98 Service Pack tevens de aanvullende Internet Connection Sharing-technologie en het boek 'Windows 98 and the Internet'. In dit boek worden de nieuwe mogelijkheden en voordelen van Windows 98 Second Edition en Internet beschreven. De prijs van de Windows 98 Second Edition Updates CD-ROM bedraagt circa 19,95 euro (excl. afhandelings- en verzendkosten).

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Microsoft neemt Windows 98 Second Edition in productie '