Microsoft opent speciale site met licentie-informatie

Voorlichting voortgezet na uitgebreide mediacampagne

Schiphol-Rijk/Brussel, 24 januari 2000 - Vandaag opent Microsoft in Nederlanden Franstalige, en op 1 februari in België een Legal Licensing website (www.microsoft.com/benelux/legal/). Deze site (voor België Nederlands- en Franstalig) is geheel gericht op het geven van informatie over licenties van haar producten. Met deze site continueert Microsoft de informatieverstrekking met betrekking tot deze licenties, die eind vorig jaar is gestart met een intensieve voorlichtingscampagne op tv. In de loop van het voorjaar komt op deze site een 'license wizard' beschikbaar, die de bezoekers van de site kunnen inschakelen om uitsluitsel te krijgen of ze over de juiste (legale) licenties beschikken. De licentiesite is zowel voor eindgebruikers als voor de verkoopkanalen bedoeld en geeft ook informatie die specifiek op deze doelgroepen is afgestemd.

Microsoft geeft op de site informatie over alle door haar gehanteerde licentievormen, afgestemd op de verschillende behoeften en het aantal PC's van de gebruiker, en wijst de bezoeker op de voordelen van legale licenties. De kern van de informatie is steeds dat er voor één PC ook één licentie nodig is.Ook is er op de site informatie - compleet met onderzoekscijfers - te vinden over de schade die illegaal softwaregebruik veroorzaakt binnen de samenleving. Verder zijn er links naar sites met gegevens over de relevante Nederlandse en Belgische wetten en informatie hoe de gebruiker echte Microsoft producten kan onderscheiden van namaak producten. Tenslotte is er ook een overzicht te vinden van de andere (voorlichtings)activiteiten van Microsoft op het gebied van illegale software.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Deel: ' Microsoft opent speciale site met licentie-informatie '