Microsoft Systems Management Server 2.0 nu verkrijgbaar

Biedt gecentraliseerd, schaalbaar beheer van op Windows gebaseerde desktops en servers

Schiphol-Rijk/Brussel, 9 februari 1999 - Microsoft maakt bekend dat Systems Management Server 2.0 vanaf nu verkrijgbaar is. Met deze software kunnen ICT-managers al hun op Windows gebaseerde desktop-PC's en servers centraal beheren, dit stelt organisaties in staat om de kosten te verminderen van het veranderings- en configuratiebeheer van deze systemen.

Organisaties zoeken momenteel naar mogelijkheden om de kosten van hun systeembeheer te verlagen met behulp van systeembeheersoftware die bij hun bestaande ICT-omgeving past. Systems Management Server 2.0 biedt kleine, middelgrote en grote organisaties hiervoor een oplossing door hen in staat te stellen de aanwezige hardware en software te inventariseren, software te distribueren en gebruikers vanaf een centrale locatie te ondersteunen. Deze mogelijkheden helpen systeembeheerders tevens Jaar 2000-problemen in hun Windows-omgeving op te sporen en te verhelpen.

"Organisaties van iedere omvang moeten in staat zijn om de kosten van het veranderings- en configuratiebeheer van hun PC's te verlagen," stelt Jim Allchin, senior vice president, Personal and Business Systems group van Microsoft. "Met Systems Management Server 2.0 kunnen organisaties een goed beheerde, op Windows gebaseerde omgeving realiseren met behulp van een veelomvattende reeks beheertools. Door vanaf een centrale locatie te kunnen plannen, applicaties in gebruik te nemen en storingen op te lossen kunnen zij de beheerkosten significant verlagen.

"Onder de huidige marktomstandigheden moeten organisaties hun kosten zorgvuldig bewaken willen zij concurrerend blijven," zegt Dave Lakshmanan, vice president van Merrill Lynch Distributed Systems Development. "Onze eerste ervaringen met Systems Management Server 2.0 laten zien dat we niet alleen onze supportkosten kunnen verlagen, maar ook dat we onze Windows-omgeving kunnen voorbereiden op het jaar 2000 en daar waar nodig veranderingen kunnen doorvoeren."

Systems Management Server 2.0 omvat een aantal nieuwe mogelijkheden waar klanten om hebben verzocht, met name voor het verlagen van de beheerkosten, waaronder:

* Planning tools. Hiertoe behoren nieuwe tools voor het inventariseren van hardware en software die beheerders gedetailleerde informatie verschaffen over hun configuraties, tools om real-time het gebruik van software na te gaan en te controleren, alsook tools om eventuele Jaar
2000-problemen in een Windows-omgeving op te sporen.
* Tools voor de gecentraliseerde installatie van software. Verbeterde mogelijkheden voor softwaredistributie naar een bredere reeks distributiegroepen, waaronder gebruikers, gebruikersgroepen, TCP/IP-netwerksegmenten en machines. Een installatietool zorgt ervoor dat de benodigde tijd die nodig is voor het voorbereiden van de softwaredistributiepakketten aanzienlijk verkort wordt.
* Diagnosetools. Hiertoe behoren tools om het goed functioneren van Windows NT-servers te controleren, alsmede netwerktools die beheerders toegang geven tot gedetailleerde netwerkinformatie, dit alles om de diagnose van problemen binnen een op Windows gebaseerde omgeving te vereenvoudigen.

Beschikbaarheid
Systems Management Server 2.0 is per direct leverbaar. Meer informatie over Systems Management Server 2.0 en het beheer van Windows-omgevingen is te vinden op: http://www.microsoft.com/smsmgmt/.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Microsoft Systems Management Server 2.0 verkrijgbaar '