Microsoft Benelux

Microsoft toont Web Lifestyle op Technoland

Brussel, 19 april 1999 - Microsoft participeert aan Flanders Technology International Technoland. Dit zevendaagse technologie-event, een initiatief van de Vlaamse Overheid, heeft plaats in Flanders Expo in Gent van 19 tot 25 april. Op FTI Technoland zal Microsoft naar buiten treden met het concept 'Web Lifestyle'.

De organisatoren van FTI Technoland verwachten meer dan 130.000 bezoekers. Met een dynamische deelname wil Microsoft dit initiatief ondersteunen. Microsoft zal aanwezig zijn naast de stand van Flanders Language Valley en Lernout & Hauspie. Daar krijgt de bezoeker concrete voorbeelden van de Web Lifestyle in de maatschappelijke, business-to-business en consumer sfeer. De aandacht gaat naar concrete projecten, gerealiseerd door partners met behulp van Microsoft technologie.

Veerle Wuyts, Deputy General Manager Microsoft Benelux: "Het overgrote deel van de mensen wordt, net zoals de ondernemingen, een digitale consument. De computer zal zowel in de huiskamer, als op de werkplekken, aanwezig zijn. Iedereen zal de computer gebruiken bij alle activiteiten, zowel van zijn dagelijks leven als op het werk. Wij evolueren stilaan maar zeker naar een nieuwe levensstijl: de Web Lifestyle."

Maatschappij

Het Internet geeft een extra dimensie aan ons sociale leven. Het is een uitgelezen medium voor gelijkgestemden om zich te verenigen in zogenaamde virtual communities. Deze virtuele gemeenschappen worden opgezet door mensen met dezelfde achtergrond, die in dezelfde sector werken, een bepaalde hobby of interesse delen. Op FTI Technoland wordt duidelijk dat de producten en technologie van Microsoft een stevige basis vormen voor het creëren van de infrastructuur van dynamische virtuele gemeenschappen.

Business-to-business

Met behulp van intranetten en Internet kan men zowel binnen als tussen bedrijven informatie vlotter uitwisselen. Bij Value Chain Integration bijvoorbeeld worden de informatiesystemen in de waardeketen van bedrijven gekoppeld. Het grote voordeel van een dergelijke integratie is dat niet alleen de mensen binnen het bedrijf, maar ook bijvoorbeeld de toeleveranciers en de klanten onmiddellijk op de hoogte zijn van alle relevante informatie. Een concreet voorbeeld naar de inkoop toe is de intranet-applicatie MS-Market waarmee medewerkers bureauartikelen, computers, vliegtuigreizen, enzovoort kunnen bestellen. Belangrijk is dat niet alleen het proces wordt geautomatiseerd, maar ook de informatiestromen.

Business-to-consumer

De opening van steeds meer elektronische winkels op het internet bewijst dat elektronische handel tot de leefwereld van de hedendaagse consument behoort. Zowel voor de verbruikers als de handelaars biedt deze manier van inkopen tal van voordelen. De consumenten kunnen om het even waar en wanneer bestellingen doen, zonder zich te verplaatsen. De levering en betaling volgt probleemloos en veilig. De handelaars waarderen vooral de gebruiksvriendelijkheid van de producten en technologieën van Microsoft en niet in het minst, de grote klanttevredenheid die daaruit voortvloeit.

Officieel sponsor

Microsoft was ook officieel sponsor van de lanceringsavond van Technoland op zondag 18 april. Tal van Microsoft partners die een rol spelen in het Web Lifestyle gebeuren waren op deze lanceringsavond uitgenodigd. Tegenover de meer dan 4.000 genodigden uit de Vlaamse bedrijfswereld, de politiek, de academische wereld, de pers... wil Microsoft verduidelijken dat het begrip Web Lifestyle ook een Belgische invulling krijgt.

Nieuw boek van Bill Gates

Tijdens FTI Technoland gaat ook veel aandacht naar de promotie van het nieuwe boek 'Zakendoen met de snelheid van een gedachte' van Bill Gates uitgegeven door Kritak. Op de lanceringsavond ontvingen alle genodigden in avant-première het boek.

Microsoft (op NASDAQ genoteerd als MSFT) is wereldwijd marktleider in software voor personal computers. Het bedrijf biedt een breed scala van producten en diensten voor zakelijk en persoonlijk gebruik, elk ontworpen met de bedoeling het voor mensen eenvoudiger en aangenamer te maken elke dag optimaal te profiteren van de kracht van personal computing.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), telefoon +31 20 500 1005

Microsoft Information Center (België), telefoon +32 2 481 52 52

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 20 500 1232

Microsoft N.V. (België) Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 2 730 39 14

© 1999 Microsoft Corporation. All rights reserved.

Deel: ' Microsoft toont Web Lifestyle op Technoland '