Microsoft verdiept haar supportaanbod met Microsoft Certified Support Centers

Schiphol-Rijk/Brussel, 15 september 1999 - Microsoft heeft de naam 'Microsoft Authorized Support Center' (ASC) gewijzigd in 'Microsoft Certified Support Center' (MCSC). De naamswijziging sluit aan op de inspanningen van Microsoft om te komen tot een veelomvattende en leveranciersonafhankelijke support voor de zakelijke markt. Microsoft en haar supportpartners combineren binnen de MCSC's hun technische expertise en ervaring om tegemoet te komen aan de specifieke wensen op het gebied van IT-infrastructuur en -producten. Alle supportdiensten zijn nu samengebracht onder de MCSC-noemer, waardoor klanten tijd kunnen besparen doordat zij vereenvoudigde support op maat kunnen ontvangen.

In Nederland zijn Unisys, ICL, HP, CPQ, Getronics en Simac de MCSC-partners, en in België zijn dat HP, CPQ, Siemens IT services en Getronics. Het totstandkomen van de MCSC's luidt een volgende fase in de relatie met de partners in. Concreet betekent dat de banden tussen Microsoft en de partners op technisch gebied zijn aangehaald, waardoor klanten van de partners dezelfde kennis kunnen verwachten als van Microsoft. Voorts draagt Microsoft zorgt voor een duidelijke positionering van de op Microsoft-technologie gebaseerde diensten, zoals Microsoft Authorised Support derde- en vierdelijns support en hogebeschikbaarheidsdiensten. Voor eindgebruikersorganisties betekent de naamswijzing een betere herkenbaarheid van de Microsoft-partners die diepgaande technische ondersteuning kunnen verzorgen.

In de loop van dit jaar zullen alle ASC's - negen in de Verenigde Staten en 75 in de rest van de wereld - onder de 'Microsoft Certified' merknaam vallen. Microsoft wil met de naamswijziging niet alleen aangeven dat er support van hoog niveau wordt gegeven, maar tevens dat de partners een essentiële rol spelen bij het bieden van ondersteuning. De MCSC's kunnen support leveren voor meer dan alleen Microsoft-producten. De dienstverlening is gericht op alle producten van de IT-infrastuctuur van de klant.

De MCSC's bieden een veelomvattend, bedrijfskritisch dienstenportfolio dat is gericht op de gehele levencyclus van een IT-oplossing, van planning en bouw, tot het beheer van de technische infrastructuur bij de klant. De supportpartners, een selecte, door Microsoft aangewezen groep bedrijven, fungeren als belangrijkste aanspreekpunt voor de klant.

Voor enterprise-klanten is de beschikbaarheid van technische kennis en support essentieel en Microsoft garandeert dit door het verzorgen van kennisuitwisseling, support back-up en het uitsluitend werken met gekwalificeerde supportmedewerkers, waaronder Microsoft Certified Systems Engineers en Certified Product Specialists.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Microsoft verdiept supportaanbod met Support Centers '




Lees ook