GECORRIGEERD BERICHT

Microsoft Windows NT Embedded 4.0 nu beschikbaar voor OEM

Nieuwe technologie reduceert ontwikkeltijd en geeft meer mogelijkheden voor de ontwikkeling van de volgende generatie embedded-oplossingen

Schiphol-Rijk, 10 augustus 1999 - Het besturingssysteem Microsoft Windows NT Embedded 4.0 is vanaf vandaag beschikbaar voor OEM-klanten. Windows NT Embedded 4.0 vergroot het bereik van het Windows NT-platform tot verticale toepassingsgebieden zoals in telefooncentrales, kassaregisters, industriële apparaten, kopieerapparaten, faxen, printers, medische instrumenten en Internet appliances. OEMs die op basis van Windows NT Embedded 4.0 producten ontwikkelen, kunnen hun ontwerpen nu voltooien en snel de volgende generatie embedded-apparaten op de markt brengen.

Voorheen bouwden fabrikanten van embedded apparaten veelal gesloten systemen op basis van gefragmenteerde en zelf ontwikkelde platforms. Windows NT Embedded 4.0 voorziet in een uitgebreide set open systeem technologieën, die de leveranciers toelaten de functionaliteiten van het besturingsysteem te kiezen. Deze keuzevariëteit verschaft hun de mogelijkheid om hun embedded producten van veel meer functionaliteit te voorzien dan tot dusver mogelijk was. Krachtige authoring tools maken het ontwikkelaars gemakkelijk Windows NT Embedded 4.0 in hun ontwerpen te integreren. Hierdoor vergt het ontwikkelen en onderhouden van systeemgebonden code minder tijd.

"Bouwers van embedded-apparaten beschikken nu over een robuust platform voor het ontwikkelen van innovatieve producten," zegt Jim Allchin, senior vice president van de Business & Enterprise Division van Microsoft Corp. "Gebruikmakend van Windows NT Embedded 4.0- en standaard PC-architectuur kunnen ontwikkelaars nu in kortere tijd krachtigere apparaten en toepassingen ontwikkelen dan voorheen. Klanten kunnen hierdoor een brede reeks intelligente apparaten inzetten, waardoor ze beter in staat zijn processen te stroomlijnen en te automatiseren."

Windows NT Embedded 4.0 biedt dezelfde functionaliteit als Windows NT Workstation 4.0 en Windows NT Server 4.0, inclusief Service Pack 5. Het bevat tevens een verscheidenheid aan nieuwe functionaliteit die specifiek voor de ontwikkelaars van embedded systemen is ontworpen. Dit zijn onder meer ondersteuning voor onbemande werking (waarbij muis, toetsenbord of beeldscherm-apparatuur overbodig zijn), schijfloze werking (waarbij gebruik gemaakt wordt van read-only media zoals Cd-rom of flashgeheugen) en beheer op afstand.

Door de ruime connectiviteitsmogelijkheden, de volledige binaire compatibiliteit met de Win32 API en de vergaande integratie met de Microsoft BackOffice productreeks, komt Microsoft tegemoet aan de eisen die OEM- klanten aan Windows NT Embedded 4.0 stellen.
Microsoft levert ook Target Designer en Component Designer. Target Designer is de authoring tool die ontwikkelaars helpt bij het kiezen van de juiste Windows NT-platformcomponenten. Component Designer assisteert ontwikkelaars bij de inzet van applicaties en componenten van derden.

Prijsstelling en beschikbaarheid
Microsoft heeft een modulair en run-time gebaseerd licentiemodel ontwikkeld voor Windows NT Embedded 4.0. Het model houdt rekening met het functionaliteitniveau dat in een ontwerp wordt gebruikt. Windows NT Embedded wordt aangeboden per seat en elke licentie bevat tevens de authoring tools. Het model kent de volgende vier klassen:

·Klasse 1 - volledige Windows NT Workstation 4.0-functionaliteit zonder grafische gebruikersinterface (GUI)

·Klasse 2 - volledige Windows NT Workstation 4.0-functionaliteit met GUI
·Klasse 3 - volledige Windows NT Server 4.0-functionaliteit zonder GUI
·Klasse 4 - volledige Windows NT Server 4.0-functionaliteit met GUI en de mogelijkheid op te treden als Primary Domain Controller (PDC)

In Nederland en België wordt Windows NT Embedded 4.0 gedistribueerd door Koning en Hartman (tel +31 (0)15 - 260 9906)

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Microsoft Windows NT Embedded 4.0 beschikbaar voor OEM '