Microsoft WSUS/SCCM technologie distribueert patches voor derden door middel van Secunia-bot

KOPENHAGEN--(BUSINESS WIRE)-- 20100322 --

Secunia, toonaangevend wereldleverancier van hulpmiddelen voor kwetsbaarheidintelligentie en kwetsbaarheidbeheer, heeft vandaag aangekondigd dat hun bekende interne kwetsbaarheidscanner, de Corporate Software Inspector (CSI) 4.0, bij de Microsoft Windows Server Update Service (WSUS) en System Center Configuration Manager (SCCM) geїntegreerd is. Dit maakt het patchbeheer van Microsoft en programma's van derden eenvoudiger.

Met deze nieuwste eind naar eind scanning en patchingoplossing worden bedrijven in de hele wereld op eenvoudige en geautomatiseerde wijze in staat gesteld de cirkel rond te maken voor hun veiligheidsoperaties. Hiermee wordt een eind gemaakt aan tijdrovende, arbeidsintensieve en gecompliceerde patchprocessen.

Dankzij de allesomvattende kenmerken en kwaliteit van onze kwetsbaarheidintelligentie en onze unieke scanningtechnologie bevinden wij ons in een unieke positie om dit uit te voeren. Het zijn deze allesomvattende kenmerken samen met de betrouwbaarheid en mogelijkheid tot actie, geboden door de twee beste technologieёn van Microsoft and Secunia, die onze technologie zo waardevol maken”(Niels Henrik Rasmussen, CEO Secunia).

De kwetsbaarheid van programma's vormt een steeds grotere bedreiging voor de IT-veiligheid van bedrijven, want voor een cybercrimineel is slechts één vulnerabel kenmerk genoeg om toegang tot het interne netwerk te verkrijgen en andere veiligheidsmaatregelen te ontduiken. Omdat het terrein voor patching zo ingewikkeld is en er tot op heden geen netwerktransparantie bestaat, zijn bedrijven met hun patchingoperaties vaak aan programma's van derden voorbij gegaan en worden Microsoft programma's automatisch door WSUS of SCCM beheerd.

Om dit probleem op te lossen en bedrijven te helpen het risico van kwetsbaarheid te vermijden, wordt de Secunia CSI 4.0 direct met Microsoft WSUS en SCCM geїntegreerd wat het patchbeheer veel eenvoudiger maakt. Daarmee wordt de distributie van de meest recente actualisering voor alle programma's, Microsoft en derden verzekerd.

De Microsoft WSUS/SCCM technologie heeft een grote reikwijdte en WSUS, met haar patchingcapaciteiten voor Microsoft producten, wordt in bijna alle moderne bedrijfsnetwerken van vandaag ingezet. Dit is een verdere aanvulling van de Secunia CSI 4.0, die de scanning, mapping en veiligheidsevaluatie van alle geїnstalleerde programma's levert.

WSUS, of SCCM, wordt vandaag de dag practisch in alle bedrijven in de hele wereld geїnstalleerd. Deze bedrijven beschikken nu over de gelegenheid om hun IT-veiligheid nog verder te verzekeren en een einde te maken aan het gevaar van kwetsbaarheid, zelfs voor programma's van derden. Een extra voordeel voor bedrijven is dat zij niet radicaal hun bestaande infrastructuur hoeven te veranderen of in nieuwe leerhulpmiddelen moeten investeren, want de Secunia CSI 4.0 wordt met WSUS en SCCM geїntegreerd– en daarom blijven de zaken zoals altijd” (Niels Henrik Rasmussen, CEO Secunia).

Over Secunia CSI 4.0

De Secunia CSI 4.0 is een gecertificeerde kwetsbaarheid- en patchscanner die het proces van programmabeveiliging op het Windows platform vereenvoudigt en automatiseert door middel van precieze evaluatie en het gebruik van de modernste veiligheidspatches.

De Secunia CSI 4.0 stelt bedrijven in staat hun hele infrastructuur te scannen en te patchen, door middel van slechts een paar keer klikken. Hierna worden vier stappen gevolgd: 1) Uitvoeren van een volledige scan van alle hosts, 2) Checken van ontbrekende veiligheidspatches, 3) Automatisch opmaken, goedkeuren en inzetten van de patches, en 4) Opnieuw scannen van de hosts om te controleren dat het patchproces op de juiste wijze is uitgevoerd.

De Secunia CSI 4.0 levert een detectie- en kwetsbaarheidevaluatie van bijna alle algemeen bekende programma's, plugins en extensies op de markt, waaronder Adobe Reader, Adobe Flash, Sun Java, Firefox, en bijna alle andere op Windows gebaseerde programma's. Met haar patchbeheer biedt Secunia programmatransparantie, door middel van een overzicht van ALLE geїnstalleerde toepassingen, en technologische transparantie door het erkennen en gebruiken van de alom gebruikte Microsoft WSUS en SCCM technologie.

Klanten van Secunia CSI 3.0 kunnen hun installatie eenvoudig upgraden door het downloaden en installeren van de Secunia CSI 4.0: https://secunia.com/vulnerability_scanning/corporate/

Nieuwe en potentiёle klanten kunnen een gratis proefperiode aanvragen op:

Over Secunia

Secunia is de toonaangevende leverancier van kwetsbaarheidintelligentie en kwetsbaarheidbeheerhulpmiddelen voor de IT-veiligheidsindustrie. Deze worden als een service geleverd. Secunia is bekend om haar kwetsbaarheidintelligentie en haar unieke infrastructuurscanner, de Software Inspector technologie.

Het bedrijf is in handen van particulieren en heeft zich van een succesvol opstartbedrijf ontpopt tot een gevestigde speler binnen het kwetsbaarheidbeheer.

Door de jaren heen is Secunia’s organisch boven het marktgemiddelde uitgegroeid tot een winstgevend bedrijf zonder schuldenlast. Het klantenbestand telt duizenden bedrijven en instellingen, waaronder Global 2000 en Fortune 500 bedrijven.

Voor meer informatie, ga svp naar https://secunia.com/

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Secunia