MicroStrategy en AltaVista Shopping.com versterken persoonlijke interactie met consumenten tijdens on-line shopping

AltaVista Shopping.com gebruikt het Intelligent E-Business Platform™ van MicroStrategy voor geavanceerde web site analyses en on-line shopping toepassingen

Utrecht, december 1999 – MicroStrategy® Incorporated (NASDAQ:MSTR), marktleider in Intelligent E-Business™ software, werkt samen met AltaVista Shopping.com om geavanceerde web-site analyse en voorraad management toepassingen te ontwikkelen. AltaVista Shopping.com (www.shopping.com) is de meest geavanceerde en objectieve on-line shopping site op het web. Consumenten kunnen er miljoenen produkten vinden, onderling vergelijken op prijs en functionaliteit en nabijgelegen verkooppunten zoeken. Nieuwe informatiesystemen op basis van het MicroStrategy platform verzorgen uitgebreide analyses van klantgedrag, waardoor het duidelijk wordt welk profiel klanten hebben, wat hun interesses zijn en wat er gekocht wordt.

Door MicroStrategy’s Intelligent E-Business™ software te gebruiken om het surf- en aankoop gedrag van bezoekers te analyseren wordt strategisch inzicht verkregen in klantgedrag. Deze kennis kan vervolgens worden toegepast in customer relationship management (CRM) toepassingen. Hierdoor kunnen volstrekt gepersonaliseerde webpagina’s, op maat gesneden aanbiedingen en individuele bonusprogramma’s worden opgezet. MicroStrategy zal ook click-stream analyse verzorgen waardoor adverteerders op AltaVista Shopping.com de effectiviteit van hun on-line campagnes accuraat kunnen meten.

“MicroStrategy’s Intelligent E-Business platform geeft een persoonlijk karakter aan AltaVista Shopping.com. Bovendien krijgen wij strategisch inzicht in de effectiviteit van onze bedrijfsvoering” stelt Mike Rubin, vice president en general manager e-commerce van AltaVista Company.

MicroStrategy manifesteert zich steeds nadrukkelijker in de e-business markt omdat haar analyse software, die voorzien van geavanceerde communicatie mogelijkheden, organisaties helpt grote hoeveelheden informatie om te zetten in kennis die direct aan de bedrijfsvoering en klant interactie kan bijdragen. “Naarmate e-business meer wordt toegepast, wordt de vraag naar kennis en inzicht over het klantproces steeds nadrukkelijker” stelt René Stukker, managing director MicroStrategy Benelux. “Het voorbeeld van AltaVista Shopping.com toont nogmaals aan dat individueel maatwerk de sleutel tot herhalingsaankopen is. Bovendien geeft direct inzicht in de bedrijfsvoering een krachtig stuurmechanisme om slagvaardig te kunnen reageren.”

Over AltaVista Company
AltaVista Company is een on-line informatie netwerk. Het combineert unieke Internet technologie met dienstverlening om zo snel resultaten te leveren voor consumenten en zakelijke klanten. Door het onderscheidend vermogen van het AltaVista merk te combineren met ‘best of the Web’ partners, wordt het AltaVista Network een centraal knooppunt op het Internet. Meer informatie over AltaVista kan worden verkregen op www.altavista.com. AltaVista is gevestigd in Palo Alto, Californië, USA.

Over MicroStrategy
MicroStrategy is wereldleider in de markt van intelligent e-business software en daaraan gerelateerde diensten. Het productaanbod van MicroStrategy, MicroStrategy Suite (TM), stelt Global 2000 bedrijven in staat om zowel pro-actief als interactief informatie te genereren uit grootschalige databases. MicroStrategy biedt het platform voor het ontwikkelen van oplossingen die inzicht en ondersteuning bieden voor hun onderneming, productie- en leveringsketen en klanten. Het MicroStrategy platform stelt gebruikers in staat om op het meest gedetailleerde niveau informatie uit databases te onderzoeken en te analyseren, waardoor ruwe data verandert in business intelligence. In aanvulling op ondersteuning voor interne gebruikers, levert het platform van MicroStrategy ook informatie die verder gaat dan de grenzen van een bedrijf. Klanten, partners en relaties kunnen informatie ontsluiten via een brede range van pull en push technologie zoals internet, e-mail, telefoon, pagers en andere draadloze communicatie apparaten.

MicroStrategy, Strategy.com, Intelligent E-Business, Intelligente E-Business Platform, Personal Intelligence Network, MicroStrategy Telecaster, MicroStrategy InfoCenter zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van MicroStrategy Incorporated in de Verenigde Staten en sommige andere landen. Andere producten en bedrijfsnamen die hierin genoemd zijn, kunnen de handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
MicroStrategy Benelux B.V.
René Stukker