MicroStrategy introduceert MicroStrategy Telecaster™ gepersonaliseerde informatie via telefoon

Utrecht, 14 oktober 1999. MicroStrategy lanceert MicroStrategy Telecaster, waarmee via de telefoon gepersonaliseerde informatie naar klanten, medewerkers en zakenrelaties verstuurd kan worden. MicroStrategy Telecaster is ontstaan door het combineren van spraaktechnologie, moderne telefonie diensten en business-intelligence oplossingen.

MicroStrategy Telecaster gebruikt voorkeuren die gebruikers via het internet of de telefoon kunnen instellen. Op basis hiervan ontsluit MicroStrategy Telecaster informatie in grote datawarehouses en verzendt het als gepersonaliseerde spraak- en tekstberichten. MicroStrategy Telecaster werkt met de MicroStrategy Server, de on-line analytische processing server, om relationele databases te koppelen aan andere bronnen van informatie

De informatie wordt in een gecodeerd bericht verstuurd via het internet naar een gebruiker. MicroStrategy Telecaster maakt gebruik van tekst naar spraak technologie van Fonix Corp. voor het verzenden van informatie naar gebruikers over de telefoon..

Er zijn talloze manieren waarmee bedrijven gebruik kunnen maken van MicroStrategy Telecaster om waarde toe te voegen aan hun dienstverlening. Zo kunnen bijvoorbeeld passagiers op de hoogte gesteld worden van geannuleerde vluchten en informatie krijgen over alternatieve verbindingen. Daarnaast kunnen passagiers middels voorkeursinstellingen zelf aangeven wanneer zij op de hoogte gesteld willen worden van annuleringsberichten, zoals een verzoek om twee uur voor vertrek afmeldingen door te geven.

Fbr.com, een online aandelenhandelaar, zal MicroStrategy Telecaster gaan gebruiken om aan haar klanten informatie over aandelen porfolio's te sturen door geautomatiseerde telefoontjes. "Ons doel is om gebruikers betere controle te geven over hun financiële toekomst, dus willen we graag producten aanbieden die tegemoet komen aan hun wensen", aldus Suzanne Richardson, directeur van Fbr.com, een divisie van Friedman, Billings, Ramsey (USA). "MicroStrategy Telecaster helpt ons om zelfs een paar stappen verder te gaan".

MicroStrategy Telecaster zal deze maand op de markt gebracht worden.

Over MicroStrategy
MicroStrategy is wereldleider in de markt van e-business intelligence software en daaraan gerelateerde diensten. Het productaanbod van MicroStrategy, MicroStrategy Suite (TM), stelt Global 2000 bedrijven in staat om zowel pro-actief als interactief informatie te genereren uit grootschalige databases. MicroStrategy biedt een platform voor het ontwikkelen van oplossingen die inzicht en ondersteuning bieden voor hun onderneming, productie- en leveringsketen en klanten.

Het platform van MicroStrategy stelt gebruikers in staat om op het meest gedetailleerde niveau informatie uit databases te onderzoeken en te analyseren, waardoor ruwe data verandert in business intelligence. In aanvulling op ondersteuning voor interne gebruikers, levert het platform van MicroStrategy ook informatie die verder gaat dan de grenzen van een bedrijf. Klanten, partners en relaties kunnen door gebruik maken van een brede range van pull en push technologie zoals internet, e-mail, telefoon, pagers en andere draadloze communicatie apparaten om informatie te ontsluiten.

MicroStrategy heeft meer dan 780 klanten verspreid over diverse bedrijfstakken waaronder detailhandel, telecommunicatie, bankwezen, verzekeringen, gezondheidszorg, farmaceutische industrie en productiebedrijven. Klanten van MicroStrategy zijn onder meer American Express Travel Services, CVS Pharmacy, Harris Teeter, IMS America, Kmart, MCI WorldCom, Merck-Medco, Nike en Ralston Purina. MicroStrategy heeft overeenkomsten gesloten met ongeveer 200 system integrators, applicatie ontwikkelaars en platform partners, waaronder HNC Software, IBM, NCR en Oracle.

MicroStrategy, MicroStrategy Agent, MicroStrategy Server and MicroStrategy Suite zijn allen handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van MicroStrategy Incorporated in de Verenigde Staten en sommige andere landen. Andere producten en bedrijfsnamen die hierin genoemd zijn, kunnen de handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: MicroStrategy Benelux B.V.
René Stukker
Managing Director