Microtek's ScanMaker X6 met USB maakt scannen nog makkelijker!

Rotterdam, 19 januari 1998 - Microtek, één van 's werelds grootste producenten van desktopscanners en randappararatuur voor computers, introduceert de opvolger van de Scanmaker X6: de X6 met USB. Scannen in kleur wordt daarmee een stuk makkelijker: met één druk op de knop wordt met deze 36-bit flatbed een perfecte scan gemaakt.

"De ScanMaker X6 USB heeft dezelfde kwalitatief hoogwaardige soft- en hardware als de SCSI-versie en valt in dezelfde prijsklasse", zegt Michel van den Berg, Business Development Manager, Microtek Europe B.V. "De nieuwe ScanMaker is makkelijker te installeren dan ooit en is met haar nieuwe 'push button'-software een enorme sprong voorwaarts voor gebruikers die professionele scankwaliteit eisen".

De ScanMaker X6 USB is uitgerust met de nieuwe, makkelijk te bedienen "GO-button" die direct de benodigde Microtek ScanSuite software installeert. Het afzonderlijk opstarten van programma's vanaf de desktop is daarmee verleden tijd. Gebruikers kunnen simpelweg met één druk op de knop (aan de voorzijde van de scanner) de software starten en direct scannen, faxen en documenten kopiëren. De Scanmaker X6 USB-versie is zowel geschikt voor Windows als de (i)Mac.

Softwarepakket Microtek's ScanSuite is een nieuw, makkelijk te gebruiken programma voor zowel Windows 95, Windows NT als Apple Macintosh II of hoger. Het geeft de gebruiker de mogelijkheid te scannen, kopiëren, faxen en vertaalt gescande tekst naar een tekstbestand. Verder worden bij de ScanMaker X6 USB vijftien voorkeursinstellingen geleverd voor het optimaliseren van tekst-, tijdschrift- en fotoscans. Scan-to-Internet wordt meegeleverd voor het scannen en automatisch aanmaken van email attachments. Bovendien maakt het programma het mogelijk reeds voor het scannen de doelapplicatie in te stellen, waardoor direct gescand kan worden naar ieder geïnstalleerd programma.

De bijgevoegde software is geschikt voor zowel de beginner als voor de meer ervaren gebruiker. Met Ulead's PhotoAssistant (Windows) kunnen foto's en teksten direct worden bewerkt in MS Office-applicaties. Om geïmporteerde foto's te bewerken, is schakelen naar een ander programma overbodig. Andere bijgeleverde software is Color-Enhanced Optimisation technologie, die exact de kleuren van het origineel weergeeft middels voorgeprogrammeerde profielen. Het Advanced Image Enhancer Screen zorgt ervoor dat de gebruiker verandering in kleur, helderheid en contrast meteen met het origineel kan vergelijken. Microtek's ScanWizard driver biedt een krachtige descreening-mogelijkheid, waarmee moirépatronen worden verwijderd zodat er haarscherpe scans van drukwerk gemaakt kunnen worden. Voor het makkelijk archiveren en beheren van documenten wordt tevens de DocuMagix' PageMaster voor Windows bijgeleverd. De aanvullende software bestaat uit Caere's OmniPage LE OCR, Recognita OCR en ImagePals2Go (voor Windows 3.x).

De professionele LaserSoft SilverFast software (geschikt voor Windows en Macintosh) is een optie voor de SCSI-gebruiker die professionele scans wil maken.

Prijs en verkrijgbaarheid De Scanmaker X6 USB kost +/- Fl. 450,00 (excl. BTW) en is verkrijgbaar bij de bekende verkooppunten

USB USB is een nieuw protocol voor dataverzending tussen de PC en randapparatuur en geschikt voor de meeste protocollen, zoals RS-232 en PS/2. Vrijwel alle apparatuur kan daardoor via één type poort worden aangesloten, wat het gebruiksgemak aanzienlijk verbetert.

Microtek, één van 's werelds grootste producent van computerscanners, is opgericht in 1980 in Taiwan. Microtek biedt een uitgebreide productlijn voor iedereen, van de professional tot de thuisgebruiker. Sinds haar oprichting heeft Microtek altijd de nieuwste ontwikkelingen toegepast in haar streven naar uiterst veelzijdige en gebruikersvriendelijke producten.

Microtek ScanMaker X6 USB Kort en bondig:

Type: Flatbed, 36-bit kleurenscanner Optische resolutie: 600 x 1200 dpi Maximale resolutie: 9.600 x 9.600 dpi (geïnterpoleerd) Scan modes: Single-pass colour CCD Maximale scangrootte: A4 Interface:USB (Universal Serial Bus) (SCSI versie ook leverbaar) Systeemondersteuning: USB-Windows 98 of iMac SCSI-Windows 95/NT of Apple Macintosh II (of hoger) Software: ScanWizard (PC/Mac) ScanSuite (PC) Caere OmniPage (PC/Mac) Recognita OCR (PC) Ulead PhotoImpact Full (PC) Ulead PhotoAssistant (PC) DocuMagix PaperMaster (PC) ColorIt! (Mac) ImagePals2Go (Windows 3.x) Optie:SilverFast (PC/Mac) Prijs: +/- Fl. 450,00 (excl. BTW) Distributie: Esselte BV, tel: 0348-415 084 Axxam/Computer 2000, tel: 0346-585 000

Nadere informatie verkrijgbaar bij:

Microtek Europe B.V. Sandra Hillaert of Karin Vink
Tel. (010) 242 56 60