IXOS-ExchangeARCHIVE maakt efficiënt beheer van
eBusiness-documenten en mailboxen mogelijk
voor Microsoft Exchange-platform

Migratie van groupware-data optimaliseert messagingplatform door geringere belasting van Microsoft Exchange-servers

Hilversum, 10 februari 2000 - Met de introductie van IXOS-ExchangeARCHIVE bereikt IXOS SOFTWARE AG een mijlpaal in geautomatiseerd interactief beheer en archivering van zakelijke documenten in een Microsoft Exchange©-omgeving. Deze vandaag door de grootste leverancier van oplossingen voor eBusiness-documentbeheer gepresenteerde, innovatieve toepassing neemt e-mail-teksten en -bijlagen over van de Exchange-server om deze te ontlasten en het werk van systeembeheerders en gebruikers te verlichten. Binnen de groupware-toepassing archiveert IXOS-ExchangeARCHIVE zakelijke documenten op goedkope optische media om capaciteitsproblemen met mailboxen te vermijden. Gebruik van IXOS-ExchangeARCHIVE betekent een belangrijke verbetering van de doelmatigheid, waarmee gebruikers e-mails en bijlagen in het gezamenlijke bedrijfsproces kunnen integreren. Deze innovatieve oplossing geeft transparante toegang tot bedrijfsgegevens en kan volledig met het Web worden geïntegreerd.

Groupware-toepassingen als Microsoft Exchange spelen al een belangrijke rol in de communicatie binnen en tussen organisaties. Toch vindt zelfs informatie-uitwisseling tussen eBusiness-partners in toenemende mate plaats via e-mail. Offertes, facturen en opslagintensieve bedrijfsdocumenten als presentaties, afbeeldingen en video- en audioclips voor de ondersteuning van bedrijfsprocessen moeten in hun oorspronkelijke vorm worden bewaard, en kunnen de opslagcapaciteit van een mailbox al snel overschrijden. Boven een kritiek niveau wordt het verzenden van e-mails onmogelijk gemaakt door hun omvang.

IXOS-ExchangeARCHIVE maakt een einde aan deze capaciteitsproblemen door aan de bedrijfsprocessen gerelateerde bijlagen hetzij automatisch (op basis van regels), hetzij interactief te verplaatsen. De bijlage van de gearchiveerde e-mail wordt veilig opgeslagen in IXOS-ExchangeARCHIVE. Wat in de mailbox van de Exchange-server achterblijft is slechts het e-mail-bericht zelf, aangegeven door een pictogram. Door op het pictogram te klikken kan de gebruiker zijn e-mails en bijlagen direct opvragen. Gearchiveerde objecten kunnen ook worden opgevraagd met Microsoft Outlook Web Access.

Makkelijke archivering van gegevens
Het toenemende e-mail-verkeer in kleine, middelgrote en grote bedrijven, waarvan sommige met duizenden verschillende mailboxen, vormt een zware belasting voor de mailbox-server. Het opschonen en legen van mailboxen vereist de inzet van gebruikers en systeembeheerders. Als efficiënt geautomatiseerd e-mail-archiveringssysteem brengt IXOS-ExchangeARCHIVE hierin verlichting.

Met een simpel slepen van de muis kan de e-mail in een oogwenk interactief op het archiefmedium worden opgeslagen om later met een eenvoudige dubbelklik via IXOS-ExchangeARCHIVE weer te worden opgevraagd. Alle e-mail-functies, zoals "beantwoorden" of "doorsturen", blijven behouden, evenals de mappenstructuur van het Postvak-IN. Ook is het mogelijk complete mappen van de mailbox te archiveren. Met IXOS-ExchangeARCHIVE kan de systeembeheerder archiveringscriteria voor automatische archivering van de inhoud instellen, zoals het tijdsinterval, de grootte van de mailbox of het objecttype van geselecteerde mailboxen. Hiermee wordt de belasting van de mailbox van de gebruiker verminderd, terwijl de bijlagen nog altijd interactief naar eigen wens kunnen worden gearchiveerd.

Proefprojecten voor grote klanten als Bosch, Grundig, Austria Telecom en Connect Austria waren zeer succesvol. "Onze medewerkers kunnen zich niet meer voorstellen hoe ze ooit zonder dit makkelijke archiveringssysteem hebben kunnen werken. De meeste gebruikers zien het nieuwe gereedschap slechts door het nieuwe pictogram op hun beeldscherm - een CD in plaats van een envelop," verklaart Peter Filka, directeur IT-diensten van Austria Connect, na de eenvoudige implementatie, waarbij zelfs opleiding van de gebruikers niet nodig was. Na een installatie van twee dagen was het nieuwe IXOS-ExchangeARCHIVE bedrijfsklaar voor de meer dan 1.000 gebruikers bij het grootste Oostenrijkse mobiele communicatiecentrum.

"Met IXOS-ExchangeARCHIVE kunnen we het beheer van duizenden Microsoft Exchange-mailboxen optimaliseren en zijn we verzekerd van een naadloze integratie met deze leidende groupware-toepassing," aldus Venkatesh Seshadri, managing director IXOS SOFTWARE NEDERLAND. "Proeven bij gebruikers hebben bevestigd dat IXOS-ExchangeARCHIVE de belasting van Exchange-servers vermindert met soms wel 90%. Met onze oplossing kunnen eBusiness-documenten die vitaal zijn voor het bedrijfsproces efficiënt worden beheerd."

"Wij zijn zeer tevreden over de efficiënte oplossing die IXOS SOFTWARE AG heeft ontwikkeld," is de mening van Karl-Heinz Breitenbach, directeur van de Business Solutions Group en lid van het Executive Team van Microsoft GmbH. "Onze gezamenlijke klanten profiteren van een innovatieve oplossing, gebaseerd op een beproefd platform. Ze beschikken hiermee over een krachtige, economische oplossing die hun IT-investeringen zeker stelt."

Verkrijgbaarheid
IXOS-ExchangeARCHIVE is in de Duitse of Engelse versie direct leverbaar via IXOS zelf. In de toekomst zal het product ook verkrijgbaar zijn via geautoriseerde Microsoft Exchange-leveranciers. Versies in andere talen zijn momenteel in ontwikkeling.

Over IXOS

IXOS is marktleider op het gebied van software-oplossingen voor het beheer van bedrijfsdocumenten in de R/3-omgeving. IXOS-ARCHIVE, het Business Document System, automatiseert beheer, archivering, ophalen, delen, afleveren en hergebruik van bedrijfsdocumenten door grote organisaties en tussen zakenpartners. IXOS-ARCHIVE kan een groot aantal documenten en data aan en is ontworpen om wereldwijd te werk gesteld te worden. Het voorziet in een bedrijfsbrede oplossing voor gebruikers op industrie standaarden gebaseerde clients, servers en intranetten. IXOS-Mobile/3, de eerste mobiele oplossing die geïntegreerd is met R/3, biedt onmiddellijke toegang op afstand tot bedrijfsdocumenten en -informatie. Hiermee wordt de klantenservice verbeterd en de overall kosten voor dienstverlening verlaagd. IXOS voorziet ook in professionele service, inclusief advieswerkzaamheden, implementatie, projecten en training om haar klanten bij te staan bij het zo snel mogelijk maximaliseren van de voordelen die het IXOS Business Document System biedt.

IXOS-aandelen zijn geregistreerd op het Neuer Markt-segment van de Frankfurt Stock Exchange en worden verhandeld onder de vlag 'XOS'. IXOS' American Depositary Shares worden verhandeld op de NASDAQ National Market onder de noemer 'XOSY'.

Verdere informatie kunt u krijgen bij:

IXOS SOFTWARE AG Sterk Werk Communicatie BV
Gala Conrad, Dir. Corp. Communications Wilbert Scheer Bretonischer Ring 12 Lieven de Keystraat 77
D-85630 Grasbrunn / München NL-3067 KG Rotterdam
Tel.: +49 89 46 29 0 Tel.: +31 10 456 78 49
Fax: +49 89 46 29 33 1598 Fax: +31 10 456 28 68
email: pr@mnich.ixos.de email: wilbert.scheer@sterkwerk.nl

Dit persbericht en aanvullende informatie kunnen worden teruggevonden op http://www.IXOS.com/en/press/

Deel: ' Migratie groupware-data optimaliseert messagingplatform '