MIH

MIH Gaat Digitaal In Griekenland

MIH Ltd (Nasdaq: MIHL) Gaat Digitaal In Griekenland

Amsterdam, 21 mei - MIH Ltd, de toonaangevende technologiegroep die zich met betaaltelevisie en interactieve media bezighoudt en waarvan de aandelen genoteerd staan op Nasdaq en op de beurs van Amsterdam, maakte vandaag bekend dat de Griekse Radio & Televisieraad heeft aanbevolen dat de vergunning voor digitale uitzendingen zou worden toegewezen aan de Griekse tak van MIH, Multichoice Hellas.

De Radio & Televisieraad heeft beslist dat Multichoice Hellas - dat sinds 1995 in Griekenland met succes een analoog bedrijf heeft geëxploiteerd - was in een ideale positie omdat het gebruik kon maken van zijn bestaande technologie en infrastructuur.

'We zijn erg blij met de aanbeveling van de Radio & Televisiecommissie dat de vergunning zou worden toegewezen aan Multichoice Hellas. Deze vergunning zou ons helpen in onze strategie die gebaseerd is op het versterken en uitbreiden van onze activiteiten rond betaaltelevisie over de hele wereld. Deze ontwikkeling zal Multichoice in staat stellen om voor de kijkers een volledig nieuw perspectief te openen en een groot aantal programma's en diensten aan te bieden die nooit eerder op de Griekse markt te bekijken waren,' zei Mark Sorour, 'Director of Investor Relations' bij MIH Ltd.

Multichoice Hellas zal later dit jaar klaar zijn om te beginnen met de uitzending van het digitale NOVA programma-aanbod, na de definitieve goedkeuring van de vergunning door de Griekse Minister voor Perszaken.

.MIH Ltd zal zijn tussentijdse resultaten bekendmaken op 17 juni 1999. Om deel te nemen aan het MIH Ltd conferentiegesprek op die dag, moet men een e-mailbericht sturen naar ecostigan@brunswickgroup.com voor nadere informatie.

Noten voor de redacteurs:

MIH Limited is een mondiaal speler in softwaretechnologie voor interactieve en mediatoepassingen en een toonaangevend betaalmediamaatschappij in een groot aantal internationale markten. De groep werkt in de 'Afrikaanse regio' (met Zuid-Afrika, de landen bezuiden de Sahara, Egypte en het Midden-Oosten), in de 'Mediterrane regio' (met Griekenland en Cyprus), in de 'Aziatische regio' (Thailand, en verschillende projecten in ontwikkeling in Zuidoost Azië, in Beijing en in Hongkong).

De totale omzet van 500 miljoen dollar komt uit de activiteiten rond betaalmedia - onder meer betaaltelevisie en het Internet - en uit technologie zoals interactieve runtime activiteiten via OpenTV, en ook via de Mindport afdelingen voorwaardelijke toegang, systemen voor abonneebeheer en advies rond systeemintegratie.

De groep heeft als doelstelling eigenaar en beheerder te worden van elektronische 'platforms' die amusement en diensten tot in de huiskamer brengen.

Nadere informatie:

Mark Sorour, MIH Ltd., +31 6534 13515