Mijnsportwinkels.nl helpt jonge Amsterdamse werkloze aan werk en sport

AMSTERDAM, 20141103 -- Het Amsterdamse bedrijf Mijnsportwinkels.nl start in samenwerking met de gemeente een arbeidsreïntegratieproject in Amsterdam voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Gedurende het programma krijgen de deelnemers vijf soorten begeleiding, waarbij Mijnsportwinkels.nl zorgt voor een sportprogramma en de benodigde werkervaring in een professionele werkomgeving. De toekomstige werkplek kan bij Mijnsportwinkels.nl zelf zijn of bij een van de partners/leveranciers uit het netwerk van Mijnsportwinkels.nl.

Mijnsportwinkels.nl is de grootste online aanbieder van sportartikelen en sportaccessoires en groeit dagelijks in het aanbod. Dit aanbod richt zich op alle denkbare sporten: van fitness en watersport tot vechtsport, paardrijden en alles wat daar tussenin zit. Oprichters Laurens Liezenberg en Ruben de Blok hebben een passie voor sport en retail, maar ook voor het helpen en begeleiden van jongvolwassenen in een moeilijke situatie. Deze bundeling van interesses en vakgebieden van Laurens en Ruben heeft geleid tot een samenwerking met de gemeente Amsterdam en het talentenprogramma van Koeckebackers.

'Er lopen alleen al in Amsterdam zoveel jonge werklozen rond die wel degelijk competent zijn,' aldus Liezenberg. 'Wij kunnen een aantal van deze mensen helpen.' Gedurende het talentenprogramma leren jongvolwassenen hun eigen talenten, dromen, maar ook hun valkuilen ontdekken. Het doel van het programma is om de deelnemers klaar te stomen voor de arbeidsmarkt. Dit doel wordt gerealiseerd door middel van zelfreflectie en werkervaring, waarbij de vragen: ‘wie ben ik?’ ‘wat kan ik?’ en ‘wat wil ik?’ centraal staan.

Het coachingstraject duurt negen maanden en iedere negen maanden worden er nieuwe deelnemers toegelaten tot het talentenprogramma. Tijdens deze maanden zijn de deelnemers verzekerd van een positieve werkervaring, professionele coaching en begeleiding, een positieve referentie en een goede kans om aan het werk te komen.

Indien de deelnemers niet direct aan een baan bij Mijnsportwinkels.nl geholpen kunnen worden, is er een reële mogelijkheid om een plaatsing te bewerkstelligen in het netwerk van Mijnsportwinkels.nl. In de toekomst wil Mijnsportwinkels.nl dit sociale project graag uitbreiden naar andere steden in Nederland.

Deel: ' Mijnsportwinkels.nl helpt jonge Amsterdamse werkloze aan werk en sport '