Gemeente Breda

24-08-2001

Milieu Educatief Centrum organiseert Milieumarkt en stelt Natuurtuin Wolfslaar open voor publiek

Op zondag 2 en 9 september organiseert het Milieu Educatief Centrum (MEC) tal van activiteiten voor jong en oud. Op 2 september vindt de jaarlijkse milieumarkt plaats met het thema Thuis, interieur en leefomgeving. Om 15.00 uur verricht wethouder Oomen (Stadsbeheer) de trekking van het hobbelpaard de Hippo voor de babys van het Ooievaarsbos. Op 9 september is de Natuurtuin Wolfslaar open voor het publiek. Op deze dag kunnen bezoekers zien hoe het staat met de ontwikkeling van de tuin en de vleermuiskelder.

Milieumarkt
Op zondag 2 september start om 11.00 uur de jaarlijkse milieumarkt met het thema Thuis, interieur en leefomgeving. Tijdens deze informatiemarkt kunnen bezoekers informatie krijgen over energiebesparing en groene stroom, inbraakpreventie, biologische voeding, kookcursussen en milieubewust interieur. Ook zijn er activiteiten voor jong en oud. Zo vertelt verhalenverteller René een verhaal aan kinderen vanaf 3 jaar. Dit gebeurt tussen 11.4512.25 uur, 14.00-14.40 uur en 15.30-16.10 uur. Ook kunnen bezoekers deelnemen aan een excursie in Landgoed Wolfslaar. Deze start vanaf de ingang Rupert van Voortlaan om 12.00 uur en 15.00 uur. Vanaf 13.00 uur is er een rookstook demonstratie en verkoop van handgevormde keramiek. En tussen 11.15-13.15 uur en 14.30-16.30 uur kunnen kinderen onder leiding van de heer Niemandsverdriet waterdiertjes onderzoeken. Ook kunnen kinderen brooddeeg dierfiguren maken en bakken tussen 11.00-13.00 uur en 14.30-15.30 uur. Om 13.00 uur wordt de uitslag van de puzzel uit het Stadsblad van 20 juni en van de knutselwedstrijd bekend gemaakt. Tot slot verricht wethouder Oomen van Stadsbeheer om 15.00 uur de trekking van de Hippo (een hobbelpaard) bij de kraam van Art of Comfort. Aan deze wedstrijd kunnen alleen de babys van het Ooievaarsbos meedoen. Omdat 2001 het jaar van de vrijwilligers is, wordt er deze dag ook aandacht besteed aan het vrijwilligerswerk van de vele vrijwilligers die het werk van het MEC ondersteunen.

Open dag Natuurtuin Wolfslaar
Op 9 september houdt de Natuurtuin Wolfslaar aan de Charlotte Cuypersdreef van 11.00 uur tot 17.00 uur een open dag. De Natuurtuin Wolfslaar is normaal niet toegankelijk voor individuele bezoekers maar is twee keer per jaar open voor geïnteresseerden.Vrijwilligers geven de gehele dag informatie over de tuin. De drie componenten van de tuin educatief, cultuur en natuurontwikkeling, komen die dag allemaal aan bod. Voor de kinderen is er s middags om 13.30 uur en 15.30 uur een voorstelling van het Poppentheater Eya Popeya Stipp met als titel Het geheim van het konijn. Alle kinderen die deze voorstelling bezoeken, wordt gevraagd een speelgoedkonijn mee te nemen.

Breda, 24 augustus 2001

Zoekwoorden: