Groene profiel van milieu-opleidingen Hogeschool IJselland betrokken bij projecten in de regio

De opleiding Milieutechnologie en het 'groene' afstudeerprofiel 'Natuur, Milieu en Landschap' van de opleiding Milieutechnologie van Hogeschool IJselland timmert aan de weg. Niet alleen worden binnen het onderwijs de nieuwste ontwikkelingen en technieken toegepast - zoals de inzet van bacteriën bij het saneren van vervuilde bodems - ook in de vorm van unieke projecten en samenwerkingsverbanden profileert de opleiding zich. In het natuurgebied De Duursche Waarden wordt momenteel een experiment gedaan naar het effect van vraat door varkens, een onderzoek door studenten milieutechnologie in samenwerking met Riza en de Universitiet van Nijmegen. Met de Stichting IJsellandschap staat een bijzonder samenwerkingsverband op stapel. Over genoemde en overige projecten meer informatie tijdens het persgesprek op Hogeschool IJselland op 30 maart.

Nadere informatie: Bureau Bestuursondersteuning/Communicatie J. P. J. Rombouts, Tel 0570-663120 e-mail: communicatie@hsij .nl

of PR-functionaris faculteit Chemie, Milieu en Techniek, Ed.J.M. van Dael, tel. 0570 663049 Profielcoördinator Milieutechnologie, Michiel Flooren tel. 0570 663114

Zoekwoorden:

Deel: ' Milieu-opleidingen Hogeschool IJselland in regioprojecten '