Gemeente Den Helder

Milieudienst introduceert 'pluim'

Datum: 14 februari 2000

de heer R. Hoep in de bloemetjes gezet

De Milieudienst heeft begin dit jaar de `pluim' ingesteld. Deze pluim is bedoeld voor burgers die zorg besteden aan hun buurt. Soms gebeurt dat in groeps-(buurt)verband. In andere gevallen zijn het mensen die in hun eentje druk met de woonomgeving bezig. Elk kwartaal wordt nu een inwoner in het zonnetje gezet.

Het idee voor een dergelijke onderscheiding komt uit de koker van de milieu-inspecteurs. Naast allerlei negatieve handhavings-ervaringen, zien zij ook dat verschillende burgers op een positieve manier met hun omgeving bezig zijn. Ook daar moet je aandacht aan besteden, waren zij van mening. Het management van de Milieudienst kon zich daar goed in vinden. De `pluim' keert vier keer per jaar terug. In principe wordt in elk kwartaal een burger in de schijnwerpers gezet.

Vrijdag 11 februari werd de eerste `pluim' uitgereikt.. De eer viel te beurt aan de heer R. Hoep, medewerker van het bedrijf "Mulder Vastgoed". Hoewel hij beheerder is van het Marina- en Orioncomplex in de Boatex, behoort het opruimen van de woonomgeving zeker niet tot zijn taak. Milieu-inspecteurs zagen hem bezig, maakten een praatje en nomineerden hem voor de eerst uit te reiken pluim. Deze heeft hij met dank en plezier aanvaard. Nadrukkelijk liet hij echter weten dat het hem meer waard was geweest als bewoners dit soort zaken zelf zouden doen. Hij hoopt dan ook dan zijn optreden een stimulans is voor anderen.

Laatste verandering: februari 15, 2000

Zoekwoorden: