Cursus publiciteit voor natuur-, milieu-, en bewonersorganisaties

In februari en maart organiseert de Milieufederatie Noord- Holland een cursus over publiciteit voor lokale natuur-, milieu- en bewonersorganisaties. De cursus is geschikt voor groepen uit heel Noord-Holland en wordt gegeven in Castricum.

De cursus gaat met name in op het schrijven van persberichten en het maken van nieuws. Ook zullen enkele deelnemers kunnen oefenen in het afgeven van (radio)interviews. Zoals gebruikelijk bij de Milieufederatie, is de cursus praktisch opgezet en direct toepasbaar. De cursus wordt gegeven door Edith Velema van wiens hand eind januari a.s. een handleiding over publiciteit verschijnt. Ook werken twee jounalisten aan de cursus mee. Bert de Jong, van het Noordhollands Dagblad zal ingaan op de praktijk van een dagbladjournalist en geeft vanuit zijn ervaring commentaar op persberichten. Ib Haarsma van Radio Noord-Holland zal de radiojournalistiek belichten.

Meer informatie is verkrijgbaar bij de Milieufederatie Noord- Holland, tel: 075 6351598. Inschrijven voor de cursus kan tot
25 januari a.s.

De cursus duurt vijf avonden en wordt gegeven op: 3, 10 en 17 februari en op 3 en 10 maart. De cursus kost f 50,- voor lidorganisaties en f 100,- voor niet-leden. Dit is exclusief de handleiding In het Nieuws (f 14,75).

Zoekwoorden:

Deel: ' Milieufederatie Noord-Holland start cursus over publiciteit '