MILJOENSTE ORDER VOOR WEBWINKEL FUTURUMSHOP

APELDOORN, 20120629 -- Internetsportwinkel Futurumshop noteerde deze week de miljoenste online order in haar twaalfjarig bestaan. De jubileumklant was de heer Kieboom uit Utrecht. Hij ontving uit handen van directeur-eigenaar Harmen van der Meulen een waardebon van 250 euro.

Kieboom liet zich graag rondleiden door het bedrijf. “Ik bestel regelmatig sportartikelen bij Futurumshop, vooral vanwege de snelle levering. Best een eer om de miljoenste bestelling te plaatsen en dan zo onthaald te worden,” vindt Kieboom. De Utrechter doneert het gewonnen geldbedrag aan Gaul, de landelijke wielerclub die rijdt voor War Child en waar hij zelf penningmeester van is.

Mijlpaal
Voor Futurumshop is dit jubileum niet het eerste hoogtepunt van 2012. Het jaar begon al goed met de opening van een nieuw bedrijfspand. Ook won de webshop uit Apeldoorn voor de tweede keer op rij de Thuiswinkel Award in de categorie sport. Toch is de miljoenste bestelling voor Van der Meulen een bijzondere mijlpaal. “Toen ik in een achterkamertje begon met Futurumshop bracht ik de pakketjes op mijn fiets naar het postkantoor. Stukje bij beetje groeide het assortiment en het klantenbestand. In 2008 kwamen we in de lijst van honderd grootste webwinkels. Ik had natuurlijk wel de ambitie om me te ontworstelen aan het eenmansschap, maar dat het zo’n vlucht zou nemen had ik toch niet verwacht.”

Investering
De belangrijkste verandering van het afgelopen jaar is de ingebruikname van het nieuwe, hypermoderne magazijn. “We hebben 70.000 artikelen op voorraad,” aldus Van der Meulen. “Dat is een flinke investering, maar daardoor kunnen we snel leveren en dat zorgt ervoor dat onze klanten graag terugkomen. Inmiddels werken er in Nederland en Duitsland meer dan veertig medewerkers bij Futurumshop. We leunen dus zeker niet achterover. Op naar de volgende miljoen!“

Deel: ' Miljoenste order voor internetsportwinkel Futurumshop '