Gemeente Hoorn

Millenniuminformatie

Noodmeldpunten
Als rond de jaarwisseling de stroomvoorziening langdurig uitvalt, is de kans groot dat het telefoonnet het op een gegeven moment ook niet meer doet. Hulpzoekenden bellen dan tevergeefs naar 1-1-2 of één van de andere alarmnummers (072-5644444 voor brandweer en ambulance of 072-5122222 voor politieassistentie). Daarom zijn er in de gemeente Hoorn vijf meldpunten ingericht waar u in geval van nood naartoe kunt gaan:

Binnenstad en Hoorn-Noord: Politiepost binnenstad, Roode Steen 14 Risdam: Districtsbureau politie, Blokmergouw 1 Grote Waal:Wijkcentrum Grote Waal, Grote Beer 3 Zwaag/Blokker: Cultureel Centrum 'De Plataan', Pastoor Nuyenstraat 1
Kersenboogerd: Woonzorgcentrum Kersenboogerd, Betsy Perk 17

Als u onmiddellijk hulp van brandweer, politie of ambulance nodig hebt terwijl het telefoonnet is uitgevallen (zodat u tevergeefs contact zoekt met 1-1-2 en de andere alarmnummers) ga dan naar het dichtstbijzijnde noodmeldpunt. Daar legt men via het stadhuis contact met de regionale alarmcentrale te Alkmaar, die de inzet van de hulpdiensten coördineert.
De noodmeldpunten zijn geopend van 31 december 24.00 uur tot 1 januari 02.00 uur. Als na tweeën duidelijk is dat er geen problemen zijn in de stroom- of telefoonvoorzieningen worden de noodmeldpunten opgeheven. Zijn er wel problemen, dan blijven ze open.

Wat u zelf kunt doen
Als tijdens de millenniumnacht de stroom uitvalt, zal dit volgens het elektriciteitsbedrijf hooguit acht uur duren. Geen stroom betekent geen licht, verwarming, radio, televisie en telefoon. Het is daarom verstandig van tevoren zelf enkele maatregelen te nemen. § Houd voor de zekerheid een zaklantaarn en een draagbare radio in de buurt. Dan heeft u altijd licht en kunt u op Radio Noord-Holland naar belangrijke informatie luisteren. Radio Noord-Holland is te beluisteren via de ether op 93.9 mHz FM. § Extra batterijen zijn geen overbodige luxe. § Vanwege de kans op brandgevaar kunt u beter geen kaarsen als noodverlichting gebruiken.
§ Mocht ook het gas uitvallen, vergeet dan vooral niet uw gastoestel uit te zetten (oven, fornuis, komfoor, gaskachel e.d.). Als het gas plotseling weer gaat stromen, ontstaat er anders een levensgevaarlijke situatie. (Dit geldt niet voor gastoestellen die automatisch afslaan als de waakvlam dooft, zoals cv-ketels). Raadpleeg in geval van twijfel Energie Noord-West, tel. 0900-14991 (op werkdagen van 09.00-19.00 uur).
§ Woont u alleen, zorg dan dat u iets met uw buren regelt voor het geval u hulp nodig heeft.
§ Zorg dat u warme kleding en dekens bij de hand hebt.

Weekenddiensten
Hebt u in het millenniumweekend hulp nodig van een huisarts, verloskundige, tandarts of apotheek? Ga dan naar een van de volgende adressen.
HUISARTSEN
Risdam-Zuid
S.M. van Wijk en E. Nederveen, 31 december 17.00 uur tot 1 januari 24.00 uur, Koperslager 29, tel. 231915
Binnenstad
P. Mettivier Meijer, Jeudje 2, 2 januari 00.00 uur tot 3 januari 08.00 uur, tel. 214008
Kersenboogerd
C.W. Verschoor, Betje Wolffplein 170, 31 december 17.00 uur tot 1 januari 08.00 uur, tel. 242505
P.H. Grootenhuis, Stan Kentonhof 87, 1 januari 08.00 uur tot 2 januari 08.00 uur, tel. 242505
Grote Waal
J.J. Nieuwdorp, Astronautenweg 260D, 31 december 17.00 uur tot 1 januari 08.00 uur, tel. 542414
Risdam-Noord
R. Kuin, Sleutelbloem 1, tel. 246942, 1 januari 08.00 uur tot 2 januari 08.00 uur
Blokker/Zwaag
G.W. Egberts, James Grievelaan 2, 31 december 16.00 uur tot 3 januari 08.00 uur, tel. 232130

VERLOSKUNDIGEN
Verloskundige praktijk, Koepoortsweg 112, 31 december t/m 2 januari, tel. 217019
Verloskundige praktijk, Drieboomlaan 164, 31 december t/m 2 januari, tel. 217805

TANDARTS
M.P.J. ter Velde, James Grievelaan 4, 31 december t/m 1 januari, tel. 211800

APOTHEEK
"Grote Waal", Grote Beer 6, 31 december 12.00 uur tot 3 januari 09.00 uur, tel. 216810

Stadhuis vrijdagmiddag gesloten
Op vrijdag 31 december gaat vanaf 12.00 uur het computernetwerk van het stadhuis uit de lucht. Op dat moment start de afdeling Automatisering met de voorbereidende werkzaamheden voor de millenniumnacht. Omdat burgers dan niet meer kunnen worden geholpen, gaat het stadhuis die middag om 12.00 uur dicht voor het publiek. De 'klaar terwijl u wacht'-service voor rijbewijzen is de gehele dag niet mogelijk.

Storingsdiensten
Gas/elektriciteit: tel. 0800-1499 (Energie Noord-West) Water: tel. 0800-0232355 (PWN)
Kabel-tv: tel. 072-5128200 (Multikabel)

Deel: ' Millenniuminformatie gemeente Hoorn '