Minister Donner ontvangt eerste Bureauplant van het Jaar 2008

GRONINGEN, 20080410 -- Minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft vandaag tijdens het Nederlands Congres Volksgezondheid in Groningen uit handen van congresvoorzitter Jan Huurman de Bureauplant van het jaar 2008 in ontvangst genomen.

Een panel van deskundigen van onder meer het nationaal gezondheidsinstituut NIGZ, TNO Kwaliteit van Leven en Praktijkonderzoek Plant en Omgeving (PPO) beoordeelden vijf luchtzuiverende planten en heeft de Sansevieria (Vrouwetong) uitgeroepen tot Bureauplant van het Jaar 2008. De Sansevieria draagt bij aan een gezondere werkomgeving. Iedereen die langer dan vier uur per dag met een beeldscherm werkt, voelt zich aantoonbaar prettiger dankzij planten op de werkplek, zo blijkt uit onderzoek.

Onverwoestbaar
Luchtzuiverende planten als Calathea, Epipremnum, Dracaena, Schefflera en Sansevieria werden door de juryleden beoordeeld op diverse criteria waarvan de belangrijkste het luchtzuiverend vermogen en de praktische toepassing op de werkplek waren. Het deskundigenpanel oordeelde dat "de Sansevieria niet alleen luchtzuiverend is maar ook haast onverwoestbaar. De verzorging van planten op de werkplek laat soms te wensen over, maar de Sansevieria vraagt zo weinig aandacht dat de plant eigenlijk altijd overleeft en er erg goed uit blijft zien."

Meer informatie: www.healthygreenatwork.org.

Deel: ' Minister Donner ontvangt eerste Bureauplant van het Jaar 2008 '