‘Misleidende reclame postorderbedrijven aanpakken’

DEN HAAG, 20120716 -- Na het aanpakken van misleidende reclame bij kansspelen, dient staatssecretaris Teeven ook misleidende reclame bij postorderbedrijven aan te pakken. Dat stelt Sieger Koeman, eigenaar en directeur van diverse postorderbedrijven waaronder www.bloembollenkopen.nl en www.zadenkopenonline.nl.

“Misleidende reclame bezorgt postorderbedrijven een slechte naam” aldus de ondernemer. Hij doelt hierbij onder andere op een postorderbedrijf uit Hillegom. Deze wekte volgens een uitspraak van De Reclame Code Commissie onterecht de indruk dat geadresseerden konden vaststellen of zij winnaar waren van een geldprijs, terwijl men in werkelijkheid nog geen winnaar was. Eenzelfde uitspraak deed de commissie bij een postorderbedrijf uit Gilze. “De Reclame Code Commissie is richting deze bedrijven zeer duidelijk geweest in haar uitspraak. Toch hebben consumenten en collega-postorderbedrijven niet de mogelijkheid dit soort praktijken echt aan te pakken. Daarvoor is de wet te ruim” aldus Koeman.

De frustratie bij de ondernemer zit diep. “Onze doelgroep bestaat voor een belangrijk deel uit ouderen. Zou jij het leuk vinden als je oma onterecht denkt dat ze een prijs gewonnen heeft?” aldus een felle Koeman “Het vertrouwen van klanten in postorderbedrijven is essentieel. Als je wordt aangesproken op het gedrag van collega’s, dan is dat ook ronduit vervelend”. Hij hoopt dan ook dat Staatssecretaris Teeven spoedig andere bedrijfstakken zal aanpakken. “Samen met een aantal andere postorderbedrijven zullen wij na het zomerreces een gesprek aangaan met Tweede Kamerleden, om het onderwerp nogmaals op de agenda te krijgen. “Deze praktijken moet je namelijk in Nederland gewoon niet willen”.

Voor meer informatie kijk op https://www.bloembollenkopen.nl/ervaring-postorderbedrijven/index.html. Klanten met negatieve ervaringen bij collega postorderbedrijven kunnen een email sturen en ontvangen vervolgens een gratis zakje bloemenzaad ter compensatie. “Nee, dit is gewoon een aardigheid en geen misleidende reclame!” Aldus de breed lachende ondernemer.

Deel: ' ‘Misleidende reclame postorderbedrijven aanpakken’ '