AutoRai

Mitsubishi importeur opent dealerbedrijf in Amsterdam 10-12-99.

Mitsubishi Motor Sales Nederland heeft in Amsterdam een eigen dealerbedrijf geopend: AutoCenter Zuid-Oost. Met een rayon dat circa vijf procent van de automarkt omvat, zal het nieuwe bedrijf meteen de grootste Mitsubishi-dealer van Nederland worden. Aan de Kuiperbergweg in Amsterdam Zuid-Oost heeft Mitsubishi een opvallende, 650 vierkante meter grote showroom aangebouwd. Hiermee is er nu in totaal maar liefst 1000 vierkante meter showroom beschikbaar. De nieuwe onderneming in Amsterdam Zuid-Oost is onze eerste eigen dealer en zal daarom een belangrijke voorbeeldfunctie voor de totale Nederlandse Mitsubishi-dealerorganisatie vervullen, vertelt Piet de Roos, Vice President Sales van Mitsubishi Motor Sales Nederland. Bovendien hebben we nu als importorganisatie via ons eigen dealerbedrijf rechtstreeks contact met onze klanten: de Mitsubishi rijders. Daardoor kunnen we sneller reageren op ontwikkelingen en trends in de markt. Wholesale en retail zijn dankzij deze constructie minder strikt gescheiden, wat de slagvaardigheid van de totale verkooporganisatie in Nederland ten goede zal komen. Het nieuwe dealerbedrijf is gevestigd aan de Kuiperbergweg in Amsterdam Zuid-Oost, pal naast de A2 en op een steenworp van de Amsterdam Arena. Voorheen zat op deze locatie ook een Mitsubishi-dealer. Inmiddels is de showroom met 650 vierkante meter uitgebreid. Het team van achttien medewerkers staat onder leiding van directeur Rob Vlasveld, voorheen Manager Bedrijfswagens bij de Mitsubishi importeur. Op korte termijn zal het team van AutoCenter Zuid-Oost nog met een flink aantal mensen moeten worden uitgebreid om de ambitieuze doelstellingen op het gebied van verkoop en service te realiseren. Vlasveld benadrukt dat AutoCenter Zuid-Oost zich sterk zal richten op de zakelijke markt: Daar liggen geweldig veel kansen.

Bovendien draagt de perfecte locatie en het feit dat wij hofleverancier zijn van Ajax bij aan ons profiel op de Amsterdamse zakelijke markt. De particuliere klant zullen we evenmin vergeten. Ons merk heeft immers een geweldig breed modelaanbod, waardoor we iedereen op zijn wenken kunnen bedienen. In het bedrijf zijn meerdere kantoorruimtes ingericht waar klanten kunnen werken terwijl AutoCenter Zuid-Oost zich over hun auto ontfermt. Op alle fronten willen we de klanten meer bieden dan ze gewend zijn, ze steeds blijven verrassen, verklaart Vlasveld. Mitsubishi zit in Nederland enorm in de lift, niet in de laatste plaats door de komst van veel nieuwe modellen. Piet de Roos geeft een overzicht: De Carisma, het in Nederland gebouwde succesmodel, is nog maar onlangs vernieuwd en scoort in de zakelijke markt geweldig goed dankzij een buitengewoon lage kilometerprijs. En ook de nieuwe Space Wagon en Space Runner hebben we dit jaar gelanceerd, waarmee we samen met de Space Star een ongekend brede serie MPV´s kunnen aanbieden: de Mitsubishi Space Class. Straks staat de nieuwe Pajero in de showrooms en verwelkomen we de Pajero Pinin.

Bijna alle modellen kunnen we leveren met een revolutionaire GDI-motor. Mitsubishi loopt voorop met deze zuinige en schone technologie. Kortom: deze ontwikkelingen bieden ons merk alle kansen om onze positie op de Nederlandse markt verder uit te bouwen.

Deel: ' Mitsubishi importeur opent dealerbedrijf in Amsterdam '