Mitsubishi presenteert Space Star in politie-uniform

(12 April 1999)

PERSBERICHT:

Mitsubishi Motor Sales Nederland levert de Space Star nu ook als politieauto. De Space Star GLX 1.8 GDI is gebouwd door NedCar in Bom Limburg). Samen met Marelko Benelux, een gerenommeerd bedrijf voor liet aanpassen van politievoertuigen, heeft MMSN de auto gereed gemaakt om uit te lenen voor testen door regionale politiekorpsen.

Speciaal voor zijn werk in dienst van de Nederlandse politie heeft MMSN de auto samen met Marelko Benelux op een aantal punten aangepast. In samenwerking met schokbreker producent Koni is het onderstel verfijnd voor een andere wegligging. Marelko installeerde tevens het allernieuwste videoregistratiesysteem. Hiermee is meteen te zien hoe snel de gefilmde auto rijdt.

De Space Star is tevens voorzien van een mobilofoon en een plaatsbepalingssyteem. Dit vertelt de meldkamer precies waar de auto zich bevindt. Uiteraard is de Mitsubishi eveneens uitgerust met een dakset waarop een draai- flitslampcombinatie, 'politie-stop transparanten' en werklichten zijn bevestigd. Af fabriek beschikt de politie Space Star al over vier airbags, een antiblokkeer-remsysteem en een ingebouwd navigatiesysteem.

Kenmerkend voor de Space Star zijn de compacte buitenmaten in combinatie met het riante interieur. De auto heeft een opmerkelijk kleine draaicirkel (10,5 meter) en de hoge zit biedt ruim zicht rondom. Onder de motorkap huist Mitsubishi's revolutionaire direct ingespoten 1.8 liter benzinemotor. Deze koppelt sportieve prestaties aan een laag verbruik. De viercilinder levert 122 pk waarmee de Space Star binnen de tien seconden een snelheid van honderd kilometer per uur bereikt. De Mitsubishi is zeer compleet met onder meer airconditioning, elektrisch bedienbare ramen en centrale portiervergrendeling.

Inmiddels heeft de Space Star politieauto met succes de eerste testen afgesloten. Nu is de Space Star in optimale conditie om door de in totaal 25 regionale politiekorpsen in de praktijk aan de tand te worden gevoeld. MMSN nodigt de korpsen van harte uit voor een uitgebreide kennismaking.

Deel: ' Mitsubishi presenteert Space Star in politie-uniform '